قفل و زنجیر شدن درب شهرداری کهنوج توسط کارگران معترض+تصاویر

به نقل از"شوباد"پاکی، سرسبزی و طراوت شهرمان را مرهون دستان زحمت‌کش کارگران فضای سبزی هستیم که از سپیده‌دم تا غروب آفتاب زحمت می‌کشند؛ کارگرانی که سرسبزی و نفس کشیدن در فضای شهر را به آن‌ها مدیونیم.

داستان تکراری معوق ماندن حقوق چند ماهه کارگران کهنوج ما را بر آن داشت تا بار دیگر از وعده‌های عملی نشده مسئولان برای پرداخت حقوق این کارگران بنویسیم کارگرانی که همیشه باید ماه‌ها چشم‌انتظار دریافت مزدشان باشند.

انتظار ۱۴ ماهه کارگران فضای سبز شهرداری کهنوج برای دریافت حقوق به یک تراژدی تلخ تبدیل‌ شده انتظاری که همیشه با گرفتن بخش ناچیزی از حقوق دوباره تلخ‌تر می‌شود و این چرخه هم‌چنان ادامه دارد.

بیش از یکصد کارگر شهرداری کهنوج به دلیل عدم پرداخت حقوق۱۴ ماهه آنها طی تحصنی در ورودی ساختمان شهرداری  را با قفل و زنجیر پلمب کردند.

مدت ۱۴ ماه حقوق آنها  پرداخت نشده است.کارگران میگویند مسئولین فرماندار و شورای شهر و شهردار هیچ کس به داد ما نمی رسد صدای ما را به گوش استاندار و وزیر کشور برسانید و بگویید در شهرداری کهنوج کارگرانی دارند زحمت می کشند که آه ندارند با ناله سودا کند اینجا کارگرانی هستند که ۳۵ سال دارند زحمت می کشند اما بیمه آنها پرداخت نشده است تا بازنشسته شود.

و همچنین شهردار و شورای شهر در جمع کارگران حاضر شدند کارگران اعتراض کردند یا حق مارا بدهید یا خودمان را دار میزنیم.

شهردار گفت چه کار کنیم پول نیست ما هم برای دفاع از حقوق شما تا پایتخت رفتیم اما گفتند بودجه نداریم درامدی هم نیست خلاصه بعد از ساعتها قفل شهرداری توسط آتش نشانی قیچی شد و کارمندان و ارباب رجوع محبوس در شهرداری آزاد شدند ولی تحصن و اعتراض کارگران همچنان ادامه دارد.

یکی دیگر از کارگران در گفت و گو با خبرنگار شوباد ،عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران شهرداری کهنوج را علت این تجمع عنوان کرد و گفت: ما نیاز به درآمد داریم و اگر چند ماه حقوقمان را دریافت نکنیم با مشکلات مالی برای اداره زندگی مواجه می شویم و از شهردار و مسئولین مربوطه می خواهیم مشکل به تعویق افتادن حقوقمان را هر چه سریعتر حل کنند.

کارگران خدمات شهری زحمت کش ترین قشر جامعه هستند که باید شان و منزلت آنان در جامعه حفظ شود.

کارگران خدماتی اصلی ترین وظیفه خدماتی شهرداری یعنی جمع آوری زباله و رفت و روب را به عهده دارند و نوک پیکان خدمات رسانی شهرداری به شهروندان می باشند.

و فراموش نکنیم که شهرداری مدیون تلاش‌های صادقانه و بی‌وقفه کارگران است که شبانه روز به ارائه خدمات مطلوب به‌ منظور رضایتمندی شهروندان می‌پردازند و باید همواره پیگیر حقوق و مطالبات این قشر زحمت کش باشد.

این اولین بار نیست که حقوق کارگران زحمت کش که در حفظ چهره زیبای شهر تلاش می‌کنند، .پرداخت نمی‌شود و باید اقدام اساسی در این راستا صورت گیرد.

 

انتهای پیام/

  • شوباد
  • شوباد
  • شوباد
  • شوباد
  • شوباد
  • شوباد