می گویند حقوق های نجومی قانونی است !

حجت ‌الاسلام محمد صباحی در خطبه های نماز جمعه کرمان در خصوص نکوهش غرور و تکبر گفت: به واسطه ی زهد و تقوایتان به خود نبالید و فخر نفروشید چرا که ممکن است یک فرد گنهکار به دلیل احساس شرمندگی نزد خداوند محبوب تر باشد.

وی بااشاره به اینکه چهارشنبه 30 تیرماه مصادف با شهادت حمزه سیدالشهدا عموی پیامبر اعظم (ص) است افزود :زمانی که حضرت حمزه به پیامبر اعظم (ص) ایمان آورد، فشارها بر پیامبر کمتر شد و روز شهادت حضرت حمزه سخت‌ترین روز برای پیامبر بود.

حجت الاسلام صباحی با اشاره به اینکه شنبه 26 تیر ماه سالروز تاسیس شورای نگهبان است، عنوان کرد: شورای نگهبان برای اسلامی بودن و اسلامی ماندن نظام به وجود آمد و مهمترین وظیفه این نهاد پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی است و این نهاد در انتخابات هم نظارت دارد.

وی ابراز داشت: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بر تقویت و حمایت از شورای نگهبان تاکید دارند و اگر این نهاد، قدرتمند باشد می‌توان گفت قوانین اسلامی در این مملکت اجرا می‌شود.

صباحی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عید سعید فطر گفت: رهبری فرمودند «حتما باید حقوق‌های نجومی پیگیری و نتیجه‌اش به مردم اعلام شود» و این در حالیست که مسئولان کمر همت برای رسیدگی به این حقوق‌ها بسته‌اند، اما گفته می‌شود این حقوق‌ها قانونی است، این سئوال مطرح است چگونه این حقوق‌ها را قانونی کرده‌اند‌.

وی با اشاره به 25 تیر سالروز بهزیستی و تامین اجتماعی تصریح کرد: هر فرد و خانواده‌ای دو دغدغه مهم شامل بیماری‌ها و هزینه آن و از کار افتادگی و بی‌سرپرست شدن را دارند که این دو مسئله باید به صورت علمی، قانونی و اصیل رفع شود و این کار بر عهده بهزیستی و تامین اجتماعی است.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اینکه یک میلیون و 400 هزار نفر زیرپوشش تامین اجتماعی هستند و 90 هزار نفر هم مستمری‌بگیر داریم، گفت: ماهانه 100 میلیارد تومان از سوی تامین اجتماعی به مستمری‌بگیران استان کرمان پرداخت می‌شود