پدیده بارشی «مانسون» در کرمان

"حمیده حبیبی" در گفت و گو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت آب و هوای استان کرمان در روزهای پایانی هفته اظهار کرد: مهم‌ترین پدیده جوی این روزها افزایش ابر، وزش تندبادهای لحظه‌ای، رگبار پراکنده و رعد و برق است که امروز و فردا بیشتر مناطق استان را در می‌گیرد و اوج آن در جنوب و جنوب غرب استان خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که این وضعیت تا اواسط هفته آینده ادامه دارد، افزود: احتمال آب گرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیرها در جنوب و جنوب غرب استان وجود دارد و این فعالیت در ساعات بعداز ظهر و اوایل شب اتفاق می‌افتد.

حبیبی تصریح کرد: روز گذشته در شهرستان رابر براثر پدیده بارشی مانسون، سیل به وقوع پیوست و این رگبارها و سیستم بارشی تقویت شده و روزهای آینده هم بارش را خواهیم داشت.

وی در ادامه با اشاره به گرمای هوا تاکید کرد: این گرما بی‌سابقه نیست و امروز در گرم‌ترین ساعات پیش‌بینی می‌شود دمای شهر کرمان به 39 تا 40 درجه برسد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان با اشاره به این‌که پدیده گرد و غباری در استان کرمان وجود ندارد، گفت: از روز شنبه در استان کاهش دما خواهیم داشت که این تغییر شدید نیست و شیب ملایم کاهشی را شاهد خواهیم بود.