بوی تعفن سگ در قنات اسلام آباد رابر همچنان ادامه دارد

به نقل از  “صبح رابر ” همه چیز از یک بو آغاز شد بویی بی نهایت بد که هر کس آن را استشمام میکند دچار حالت تهوع و استفراغ خواهد شد.

حکایت این بوی تعفن از چیست؟!

شنیده ها حاکی از این  است سگ های ولگردی در روستای اسلام آباد بود که در اثر بیماری، بدن آنها زخمهایی خاص مشاهده میشود و بدن آنها را کرم گرفته است.این سگهای ولگرد خود را در خنکای کانال رو بسته ی قنات روستا که دربی نداشت قرار میدادند. تا کمی آرام شوند؛ کانال قنات منتهی به چاهها درب ندارد و سگ ها در تابستان آنجا جا خوش می کنند.

 

از قضا یک سگ در قنات روستا دوم یا سوم مرداد مرده بودند و متاسفانه تا این لحظه یعنی ۱۱ مرداد با وجود پیگیری های مکرر از همان روزهای اول هیچ اقدامی در بیرون آوردن آن نشد.

saggh

یکی از اهالی این روستا می گوید: مسئولین مربوطه تاکنون هیچ اقدامی در  جواب پیگیریها و  دغدغه های  این  مردم روستا نداشتند. علاوه بر اینها آتش نشانی شهرستان رابر می گوید: روستاها مربوط به ما نمیشود. و همچنین آتش نشانی دهستان قنات ملک می گوید: ما اصلاً تجهیزات و حتی راننده نداریم و بیمه هم نیستیم، مسئولین بالا رده گفته اند که اگر اتفاقی برای شما بیافتد ما جوابگو نیستیم.

 

مگر تجهیزات لازمه چییست؟ یک عدد ماسک مخصوص، یک جفت دستکش پلاستیکی، یک جفت چکمه، یک عدد ریسمان و گونی یا پلاستیک یعنی یک شهرستان این تجهیزات را ندارد؟!. به راستی اگر محل حادثه نزدیک منزل یکی از مسئولین بود آیا همه را بسیج برای بیرون آوردن آن  نمی کردند.

 

اما حال مردمی که از آب این قنات لباس و ظروف خود را در آن شستند، همسایگان قنات که در معرض این بو قرار دارند، زائرین امامزاده شاه مرتضی که از این آب استفاده کردند و حتی گوسفندانی که از این آب خوردند. چه بلایی در انتظار آنان است؟

امید است مسئولین نسبت به بهداشت و سلامت مردم توجه بیشتری داشته باشند.