فرهنگ اقتصاد مقاومتی بدون مشارکت ائمه جمعه و روحانیون محقق نمی‌شود

علیرضا رزم حسینی امروز در دیدار مدیران استان کرمان با آیت‌الله جعفری نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: تاکید مقام معظم رهبری بر اطلاع‌رسانی خدمات دولت به مردم است.

وی با اشاره به اینکه اجرای برجام در اقتصاد کشور اثر خوبی داشته‌است افزود: البته آمریکا به دنبال منافع ملی کشور خودش است و اینکه به بخشی از تعهدات خود عمل نکند طبیعی است.

استاندار کرمان با بیان اینکه اثر برجام بر 4 شرکت بزرگ استان کرمان خوب بوده است خاطر‌نشان کرد: شرکت ملی مس قبل از برجام در آستانه مرگ بود و فروش آن به یک سوم کاهش پیدا کرده بود که پس از برجام فروش خود را به 30‌درصد افزایش داده و هزار میلیارد از بدهی دو هزار میلیاردی خود را به بانک‌ها پرداخت کرده است.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های بانکی این شرکت ناشی از انتقال پول از 30 درصد به 3.1 درصد کاهش پیدا کرده‌است گفت: شرکت گل‌گهر سیرجان نیز صادراتش افزایش پیدا کرده و قرارداد‌های میلیاردی با شرکت ‌های خارجی منعقد کرده‌است.

رزم حسینی از پرداخت بدهی 600 میلیونی شرکت کرمان خودرو در کرمان خبر داد و افزود: این شرکت 9‌ هزار نفر را در منطقه ارگ جدید مشغول به‌کار کرده و پس از برجام در حال احداث کارخانه جدید خودرو‌سازی در بم است.

وی تصریح کرد: پتروشیمی فجر کرمان با 8 کمپانی اروپایی وارد مذاکره شده و قرارداد امضا کرده و به یاری خداوند در دهه فجر عملیات اجرایی آن در استان آغاز می‌شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه طرح انتقال آب به استان در شمال و جنوب استان در حال انجام است گفت: در حوزه سلامت نیز در هفته گذشته یک بیمارستان 750 تختخوابی با حضور وزیر بهداشت کلنگ‌زنی شد و تا امروز 15‌ درصد تخت‌های بیمارستانی در استان افزایش پیدا کرده‌ است.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در استان و کشور اظهار داشت: بیماری در استان وجود ندارد که به دلیل مشکلات مالی در مراکز درمانی پذیرش نشود و بیمه سلامت همه افراد را پوشش داده است.

رزم حسینی با بیان اینکه در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان دست آوردهای بسیار خوبی داشته‌است گفت: مدیران استان به مساجد بروند و از نزدیک با مردم حرف بزنند هم کاستی‌ها را بگویند و هم خدمات دولت را که خدمات نظام مقدس اسلامی هستند را به مردم بازگو کنند تا اعتماد مردم نسبت به نظام بیشتر شود.

وی با بیان اینکه در حوزه امنیتی از یک امنیت بسیار خوب در استان کرمان برخوردار هستیم افزود: شورای تامین استان با همدلی و وفاقی که دارد به دست‌آورد‌های خوبی در حوزه امنیتی دست پیدا کرده‌است.

استاندار کرمان با اشاره به نقش موثر ائمه جمعه و روحانیون در تحقق اقتصاد مقاومتی در استان خاطر‌نشان کرد: فرهنگ اقتصاد مقاومتی بدون مشارکت ائمه جمعه و روحانیون محقق نمی‌شود و اگر مردم سر و سامان اقتصادی پیدا نکنند دین آنها هم ضایع می‌شود.

وی خواستار ترویج فرهنگ کار و تلاش، قناعت و صرفه جویی در استان بر اساس آیات و روایات اسلامی توسط روحانیون استان کرمان شد و گفت: مردم روحانیون را مورد اعتماد خود می‌دانند و باید از این ظرفیت معنوی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی در استان استفاده شود.

رزم حسینی با اشاره به اینکه سبک جدید مدیریتی را در استان تعریف کردیم افزود: مدیریت جهادی را جایگزین مدیریت جناحی کردیم و اجازه نمی‌دهیم با سیاسی کاری آینده توسعه‌ای استان کرمان خدشه دار شود.