احداث نخستین کارخانه تعمیرات واگن مسافری بخش خصوصی کشور در کرمان
سیدرضا سادات حسینی گفت: کارخانه  تعمیرات واگن های مسافری با اعتباری بالغ بر پنجاه میلیارد ریال با مشارکت شرکت مسافری جوپار و راه آهن جمهوری اسلامی ایران در حال احداث است.

 

وی از بهره برداری از این کارخانه در سال جاری خبر داد و گفت: کارخانه  تعمیرات واگن مسافری  ایستگاه کرمان تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 
مدیر کل راه آهن کرمان با اشاره به اینکه بخشی از طرح های مشارکتی به منظور ایجاد کار آفرینی است افزود: در این کارخانه  برای 70 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی شده است.

 

مدیر کل راه آهن کرمان  با بیان اینکه سه نوع تعمیرات در این کارخانه انجام می شود گفت: تعمیرات ویژه، سالیانه و اساسی در این کارخانه انجام می شود که با مساحتی بالغ بر دو هزار متر مربع ظرفیت تعمیر 9 واگن مسافری به صورت همزمان را دارد.

 

سادات حسینی بیان کرد: راه آهن  جمهوری اسلامی ایران در راستای عملی کردن اقتصاد مقاومتی از سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی استقبال می کند و در این خصوص تسهیلات متناسب را در تمامی حوزه ها ارایه می دهد.

 

 مدیر کل راه آهن کرمان خاطر نشان کرد: اداره کل راه کرمان دارای بیش از 600 کیلومتر خطوط اصلی و فرعی است و ظرفیت حمل بار خوبی را دارد.