شبکه آبرسانی به ۱۴۱ روستای سه استان کشور به بهره برداری رسید

حمید چیت چیان پیش از ظهر سه شنبه در آیین افتتاح پروژه آب رسانی به ۳۴ روستای شهرستان قلعه گنج اظهار کرد: اقداماتی در زمینه آبرسانی به روستاها انجام شده است و مردم ساکن روستاها جز زحمت کش ترین و مولدترن اقشار جامعه هستند که برای توسعه کشور تلاش می کنند.

چیت چیان با اشاره به اینکه آبرسانی به ۹۲۴ مجتمع روستایی در دستور کار وزارت نیرو است، افزود: در ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم اعتباراتی که برای آبرسانی روستاها در مصوبات دولت گذشته در نظر گرفته شده بود به گونه ای بود که در بودجه ۹۲ هیچ ردیف ملی برای آبرسانی روستایی نداشتیم و رقم صفر بود.

وی با اشاره به اینکه عملیات آبرسانی به دو هزار روستا تا پایان سال ۹۵ باید به پایان برسد، افزود: تاکنون هزار و ۴۸۶ روستا در سراسر کشور از شبکه و منبع آب مکفی و مناسب برخوردار شدند که جمعیت ۷۸۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد.

وی گفت: امروز شبکه آبرسانی به ۱۴۱ روستا در سه استان کرمان، لرستان و یزد افتتاح شد که جمعیت بالغ بر ۶۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد.

چیت چیان شمار پیمانکارانی که در پروژه های روستایی مشغول به کار هستند را ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر عنوان و تصریح کرد: در مجموع بیش از ۵۰ هزار نفر مشغول انجام این کار هستند و در کنار خدمت ارزشمند کار بزرگی برای ایجاد اشتغال انجام شده است.

وزیر نیرو تصریح کرد: امیدوارم مجموعه این فعالیت ها به کام مردم شیرین باشد و در سال های آینده با پشتیبانی که دولت خواهد داشت این قبیل فعالیت ها بیش از سال های گذشته خواهد بود.