ارتقا تکنولوژی برق با احداث نیروگاهها

اسحاق جهانگیری در مراسم بهره برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی کهنوج  وهمزمانی آن با بهره برداری از 28واحد نیروگاهی در 10نقطه کشور  گفت: سرمایه اصلی وزارت نیرو توان مدیریتی و نیروی انسانی آن است.

وی افزود: در برخی از صنایع کشور به ظرفیت انسانی بسیار بالایی دست یافته وتوان مهندسی بالا بخش های مختلف انرژی کشور را مدیریت می کنند.

جهانگیری افزود: در کنار این مسئله بحث استفاده از تکنولوژی‌ و فناوری جدید برای افزایش راندمان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: وزارت نیرو در اقتصاد مقاومتی جز پیشتازان است وکاهش تلفات برق از 15درصد به 11درصد نشانه این مسئله است.

 

 

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به توانمندی ایجاد شده در مدیریت منابع انسانی کشور گفت: تا چندی پیش نیروهای متخصص مهندسی نداشتیم ویا تعداد محدود آن دست ما را برای کار بسته بود.

جهانگیری اظهار کرد: صنعت برق کشور در سطح بین المللی قادر به عرض اندام است ولی تنها مسئله آزاردهنده این است که دنیا در تکنولوژی های نوین از ما جلوتر است که باید از انتقال تکنولوژی بهره مند شویم.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: یکی از بحث هایی که در دولت تدبیر و امید به خوبی، با دقت، سرعت و مدیریت عالی اداره شده، وزارت نیرو وبه ویژه حوزه آب است که توفیقات زیادی از سوی این وزارتخانه کسب شده است.

وی یکی از نگرانی های بزرگ دولت را مسئله تامین برق در تابستان ذکر کرد وگفت: منتظر بودیم در تابستان 94خاموشی زیاد داشته باشیم که این اتفاق رخ نداد و در تابستان 95نیز با مدیریت عالی در این بخش بدون نگرانی تابستان را پشت سرگذاشتیم.

جهانگیری خاطرنشان کرد: استان های غربی کشور به سبب کار عظیم در بخش آب به کارگاه انتقال آب تبدیل شده اند .

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: 15.8 درصد رشد برق صنعت در استان کرمان موجب خوشحالی است و با توجه به نیروگاه‌هایی که در استان ساخته شده است، دغدغه‌ای برای تامین برق در این نقطه از کشور نداریم.