تبدیل بم به شهر مجازی

رضا اشک در جشنواره ایده‎های خلاقانه که در محل مجتمع آموزش عالی بم برگزار شد، گفت: دولت زیرساخت‎های لازم در بخش فناوری و آی‎تی را در نقاط مختلف کشور فراهم کرده است.

 

وی خاطرنشان کرد: بازار آی‎تی 100 هزار میلیارد تومان ظرفیت تولید ثروت دارد که از این میزان فقط 35 هزار میلیارد تومان آن هم توسط اپراتورها استفاده می‎شود و بقیه آن بدون استفاده است.

 

اشک با بیان اینکه این ثروت عظیم می‎تواند با تولید محتوای دیجیتال ایجاد اشتغال کند، تصریح کرد: ما باید به سمت و سوی تولید محتواهای دینی، گردشگری و فرهنگی برای جامعه حرکت کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد : 17 درصد دانشجویان کشور در زمینه آی‎تی و رشته‎های مرتبط با آن در حال تحصیل هستند.

 

اشک گفت: بم زیرساخت‎های لازم برای تبدیل به شهر مجازی را دارد و به‎زودی به شهر مجازی تبدیل می‎شود و نخستین نقطه بم بازار است.

 

فرماندار بم افزود: ایجاد اشتغال بدون علم و دانش میسر نمی‎شود و جوانان نباید منتظر باشند تا در اداره‎ها مشغول کار شوند.

 

اشک با بیان اینکه با ابراز تأسف جوانان تحصیل‎کرده ما تمایل به حضور در صنعت و ایجاد اشتغال را ندارند، خاطرنشان کرد: دانش‎بنیان کردن اقتصاد راه نجات از مشکلات اقتصادی است و در دنیای امروز برای رقابت با بازار جهانی باید محصولات با دانش روز تولید شوند.

 

وی از راه‎اندازی دفتر خرید محتوای الکترونیکی در بم خبر داد و تصریح کرد: شهروندان می‎توانند تولیدات دیجیتال را از طریق این دفتر به فروش برسانند.

 

اشک با اشاره به گسترش تولید محتوای دیجیتال در دنیا اظهار داشت: یک فرد در داخل منزل خود می‎تواند با استفاده از یک رایانه یا لپ‎تاپ، خط اینترنت و داشتن یک ایده خوب ماهانه 18 تا 20 میلیون تومان درآمد کسب کند که نمونه‎هایی از آن وجود دارد