کهگیلویه و بویراحمد بزرگترین بانک ژن جنوب کشور

سید اسدالله هاشمی در نشست با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: سال 94 که به عفو و بخشش دو محیط بان منجر شد برای محیط زیست این استان و کشور سال فراموش نشدنی است که امیدواریم برنامه آزادی دو محیط بان زندانی دیگر در سال 95 محقق شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد محیط زیست استان و کشور خود را مدیون تلاش و زحمات آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان در آزادی و بخشش دو محیط بان دانست.

هاشمی در ادامه به افزایش روحیه کاری محیط بانان اشاره کرد و افزود: پس از این بخشش محیط بانان این استان که خط مقدم حفاظت از مناطق را برعهده دارند با تمام توان و دلگرمی بیشتر به کار خود ادامه می‌دهند.

تعداد محیط بانان استان یک چهارم استاندار است

وی با اشاره به کمبودهای حوزه کاری خود، عنوان کرد: محیط زیست این استان دارای ذخیرگاه زیست کره دنا با وسعتی افزون بر 312 هزار هکتار است که با 80 محیط‌بان حفاظت می شود که این خود یک چهارم استاندارد جهانی محسوب می‌شود.

هاشمی در ادامه ضمن اشاره به تبدیل وضعیت محیط بانان و احتساب سه هزار امتیاز افزود: مدیریت محیط زیست استان تمام تلاش خود را برای معیشت همکاران به کار خواهد بست و از وضع موجود راضی نیست و خواستار کمک مسئولان در بودجه‌های جاری و عمرانی به مجموعه محیط زیست  استان شد.

وی با انتقاد از معضل پسماند در حوزه یاسوج گفت: شهرستان بویراحمد به معضل پسماندهای عفونی و بیمارستانی مواجه بوده که همت والای مسئولین را می‌طلبد.

هاشمی تصریح کرد: محیط زیست کشور دارای 5 بانک ژنی بوده که استان ما دارای بزرگترین  بانک ژن در جنوب کشور است و تمام تلاش خود را برای راه اندازی آن به کار خواهیم بست.