پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

سید اسدالله هاشمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز همزمان با سراسر کشور در دو شهرستان گچساران و بویر احمد این استان برگزار می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویر احمد ابراز کرد: این جشنواره پس از وقفه‌ای 10ساله از 24 اردیبهشت در استان همزمان با سراسر کشور آغاز می‌شود.

هاشمی هدف از این جشنواره را تغیر رفتار و نگرش عمومی با هدف فرهنگ سازی و تعامل با مردم و جامعه‌ی هدف در جهت ارتقاء مشارکت مردم در کمک به حل مسائل و مشکلات زیست محیطی دانست و افزود: اکران این فیلم با موضوعات متنوع زیست محیطی برای جوامع هدف مختلف و سنین متعدد با همکاری سازمان مرکزی بمدت 60 ساعت پیش بینی شده است.

وی ابراز کرد: این جشنواره از روز 24 اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در مرکز استان  و شهرستان گچساران بمدت 6 روز و روزانه 10ساعت اکران  فیلم خواهد داشت.

هاشمی به برگزاری جلسات استانی و شهرستانی این جشنواره اشاره کرد و تصریح کرد: با هدف استفاده از نظرات مشورتی همکاران دیگر دستگاه‌های اجرایی مرتبط جهت برگزاری شایسته این جشنواره جلساتی با حضور ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری, آموزش و پرورش, فرهنگ و ارشاد اسلامی, دانشگاه‌های آزاد و علمی کاربردی, فرمانداری, کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان,  تشکل‌ها و شبکه‌ی سمن‌های زیست محیطی استان حضور داشتند.

به گزارش تسنیم، در چهار دوره جشنواره بین المللی فیلم یک هزار و 943 فیلم نمایش داده شد که از این تعداد یک هزار و 585 اثر از ایران و بقیه از سایر کشورها بوده است.این جشنواره دو سالانه در سالهای 1377, 1379, 1381, 1384 برگزار شد.