اجرای طرح هادی در ۳۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمد

براهیم فرزانه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما در یاسوج اجرای طرح‌های هادی، مقاوم‌سازی اماکن روستایی و اعطای سند مالکیت روستایی را از مؤثرترین اقدام‌ها در کاهش مهاجرت به شهرها دانست و اظهار داشت: این شرایط زمینه توسعه بخش تولید، کاهش بیکاری و معضلات حاشیه‌نشینی در شهرها را به دنبال داشته است.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه وبویراحمد گفت: در بحث طرح هادی از پایان سال 94 تا کنون از مجموع کل روستاهای شامل طرح هادی، 849 روستا از مجموع یک هزار و 676 روستا تهیه طرح شده است.

 وی از اجرای طرح هادی در 350 روستای بالای 20 خانوار این استان خبر داد و افزود: در زمینه سند روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در 207 روستا و 12 شهر تعداد 38 هزار فقره سند همکاری ثبت و اسناد صادر و تحویل متقاضیان شد.

 فرزانه با بیان اینکه همکاری خوب و نظر مساعد دفتر مرکزی به استان از آنجا که قیر مورد نیاز استان 150 هزار تن است، افزود: سهمیه اولیه این استان هفت هزار تن بوده که تا کنون 200 قرارداد به مبلغ 70 میلیون تومان در این زمینه منعقد شد و 19 هزارتن قیر نیز تایید و صادر شده است.

 وی خاطرنشان کرد: در بحث تملک زمین در 128 روستای استان به مساحت 1600 هکتار از ابتدای فعالیت بنیاد تا کنون زمین تملک گردیده که تعداد سه هزار و 113 قطعه به مساحت 912 هزار و 183 متر مربع به متقاضیان واگذار شده است.