کتابخانه‌های روستایی در کهگیلویه توسعه می‌یابد

محمد طلا سیاهی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان کهگیلویه برگزار شد، اظهار داشت: اگر گرایش به مطالعه و کتاب‌خوانی از دوران کودکی در فرد تقویت شود در بزرگ‌سالی افراد جامعه کتاب‌خوان می‌شوند.

 رئیس کتابخانه‌های شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه در سال 94 اجرای برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی 48 درصد رشد داشته، تصریح کرد: در سال 94 برگزاری کلاس‌های قصه گویی و مسابقات نقاشی در سطح شهرستان نسبت به سال 93 افزایش 100 درصدی داشته است.

 سیاهی به برگزاری جشنواره اهدای کتاب در سال 94 اشاره کرد و گفت: در این جشنواره تعداد 6 هزار جلد کتاب جمع آوری و در بین کتابخانه‌های روستایی توزیع شده است.

 وی با بیان اینکه توسعه کتابخانه‌های عمومی در روستاها از اولویت این اداره است، عنوان کرد: منابع کتابخانه‌ای در شهرستان کهگیلویه رشد 7 درصدی داشته و مراجعه به کتابخانه های عمومی در سال 94 نسبن به سال قبل 11 درصد افزایش داشته است.

 سیاهی به افزایش 11 درصدی جلسات انجمن کتابخانه اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت روز افزون اینترنت و فضای مجازی تمامی کتابخانه های شهرستان به اینترنت مجهز هستند.

 وی با اشاره به اینکه تعداد 10 باب کتابخانه در شهرستان کهگیلویه وجود دارد که از این تعداد 6 باب شهری و مابقی روستایی هستند، گفت: کتابخانه روستای