اینجا یاسوج است ! + تصاویر

استان کهگیلویه و بویراحمد با مساحت ۱۶۲۶۴ کیلومتر مربع و آماری بالغ بر ۶۵۸۶۲۹ نفر جمعیت در جنوب غربی ایران سرشار از ذخایر و منابع آبی بی نظیر با پوشش گیاهی فراوان و جنگل های گسترده دارای دو اقلیم آب و هوایی متفاوت می باشد.

وضعیت طبیعی و جغرافیایی کهگیلویه وبویراحمد سبب شده که این از استان به نام پایتخت طبیعت ایران ، شمالی در جنوب ویا سرزمین چهار فصل یاد شود. طبیعتی که سالانه به خصوص در فصل تعطیلات میزبان خیل عظیمی از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی می باشد.

شهر یاسوج به دلیل دارابودن موقعیت کوهپایه ای از آب و هوایی مناسب و طبیعتی بی نظیر برخوردار است که با استفاده از مدیریت صحیح در حوزه گردشگری و شهری می توان آن را به یک قطب گردشگری تبدیل کرد و از این طریق در آمد زایی جهت توسعه شهر صورت گیرد.

سالانه به خصوص در فصل مسافرت،یاسوج به دلیل داشتن آب و هوایی خنک میزبان مسافران زیادی از شمال و جنوب کشور می باشد که اغلب مسافران پارک های این شهر را جهت اسکان انتخاب و استفاده می کنند.

اما اگر این روز ها که در آستانه ماه مبارک رمضان و بعد از آن تعطیلات عید سعید فطر و هجوم مسافران به شهر یاسوج هستیم سری به پارک های شهریاسوج از جمله پارک معلم و ساحلی ( بخصوص سمت ترمینال قدیم) که مرکز اصلی اسکان مسافران است بزنید صحنه های تاسف باری از وضعیت نامناسب آنهاخواهید دید که به یقین هیچ مسافری دیدن همچین صحنه هایی را دوست ندارد.

 کنده کاری های رها شده ، استخر های بدون آب و محل زباله، پیاده روهای کنده کاری شده،چمن های نا مناسب که یا علف هرز هستند یا به خوبی هرس نشده اند، سطل زباله های واژگون شده و موارد زیادی که شایدبارها خبر آن به گوش مسئولان مربوطه رسیده اماگوشی برای شنیدن آنها نبوده.

نکته قابل توجه اینجاست که آیا مسئولان مربوطه و به شخصه شهردار یاسوج که دوروز گذشته به همراه استاندار از سطح شهر یاسوج بازدید کردندتصمیم جدی برای سامان دادن پارک های یاسوج گرفته اند و آیا ما جلوه زیبایی از پارک های یاسوج خواهیم دید؟

در ادامه تصاویری از پارک ساحلی یاسوج به سمت ترمینال قدیم خواهید دید که تنها گوشه ای از وضعیت نامناسب پارک های شهر یاسوج را نشان می دهد.