سرانه تولید زباله در یاسوج یک و نیم برابر سرانه کشوری است

شهریار فرزانه با بیان اینکه سرانه زباله خانگی در یاسوج دو برابر سرانه کشوری است، افزود: رویکرد کاهش تولید زباله و مدیریت صحیح زباله شامل تفکیک زباله از مبدا از مهم ترین شعارهای بیلبوردهای فرهنگی و تبلیغاتی سازمان پسماند شهرداری در سطح شهر بوده است.

فرزانه با اشاره به استمرار و افزایش برنامه های فرهنگی در مدیریت پسماند شهرداری یاسوج گفت: کتابچه ها و بروشورهای  فرهنگی با محوریت کاهش تولید زباله و دیگر موارد مربوط به زباله های خانگی تولید و توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه سرانه تولید زباله در شهر یاسوج دو برابر سرانه کشوری می باشد ابراز داشت: تولید زباله در شهر یاسوج معادل 1250 گرم یعنی یک و نیم برابر سرانه کشوری می باشد که در بحث تفکیک زباله خشک و تر از مبدا برنامه های ویژه ای در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری یاسوج در ادامه به نصب تعداد 50 سطل زباله در مکان های مختلف شهر یاسوج در روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: طبق برنامه ریزی های به عمل آمده تعداد 50 عدد مخزن 660 لیتری در مرکز و حوزه تجاری شهر تاکنون نصب شده است.

فرزانه با اشاره به تکمیل سطل های زباله پارک ساحلی و مهرورزی شهر یاسوج گفت: در همین راستا تعداد 500 سطل زباله 60 لیتری در سطح پارک های جنگلی، آبشار، چشمه نباتی، ولایت و غدیر نصب خواهد شد.

وی از تعاملات و برگزاری جلسات سازمان پسماند شهرداری یاسوج با سازمان های مردم نهاد زیست محیطی خبر داد و ابراز داشت: باتوجه به اهداف مشترک سازمان مدیریت پسماند و تشکل های مردم نهاد زیست محیطی برگزاری این جلسات نتایج خوبی در بحث فرهنگ سازی و همکاری دوسویه دربر داشته است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات ماهانه مدیریت پسماند شهرداری یاسوج با این تشکل ها افزود: با برنامه ریزی ها و تعاملات به عمل آمده تور زیست محیطی از پارک ها و سطح شهر یاسوج با حضور اعضای تشکل های زیست محیطی برگزار خواهد شد.