۶۸ مدرسه توسط خیران مدرسه‌ساز در کهگیلویه وبویراحمد ساخته شد

جهان محرابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یاسوج با اشاره به اینکه میزان مشارکت خیرین در در امر مدرسه‌سازی در استان خوب است، اظهار داشت: موسسه خیریه وفاق سبز علوی  12 مدرسه پیش ساخته را در طول 3 سال به این اداره  تحویل می‌دهد.

مدیرکل توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه با مشارکت یک خیر یک مدرسه شبانه‌روزی در استان کلنگ‌زنی می‌شود، بیان کرد: رسانه‌ها  در فرهنگ‌سازی کار خیر و جذب خیرین نقش بی‌بدیلی دارند و انتظار می‌رود رسانه‌های استان در این زمینه تلاش بیشتری کنند.

وی با بیان اینکه در پروژه خیرین 30 پروژه در قالب 45 کلاس درس در دست اجرا است، افزود: این پروژه در 6 هزار و 200 متر زیربنا و با اعتبار 7 میلیارد و 600 میلیون تومان در حال اجرا است.

محرابی با اشاره به اینکه با مشارکت خیرین از سال 92 تا 5 ماهه نخست 95  در دولت تدبیر و امید حدود 68 پروژه در قالب 148 کلاس درس با زیربنای 130 هزار و 15 متر ساخته شد، بیان کرد: برای این پروژه‌ها حدود 19 میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه شد.

وی از ساخت 34 باب مدرسه پیش ساخته در مهرماه توسط خیرین خبر داد و گفت: ساخت  8 باب مدرسه در قالب 50 کلاس درس در سال 95 شروع به کار کرده و در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

محرابی با اشاره به مشارکت بانک‌های استان در امر مدرسه سازی ، اظهار داشت: با مشارکت بانک‌های استان ساخت 4 پروژه  در قالب 15 کلاس درس را در روستاهای استان آغاز شد.