ظرفیت‌ بخش خصوصی در بخش سلامت شهرستان کهگیلویه به‌کارگیری می‌شود

عدل هاشمی پور شامگاه سه‌شنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان امام خمینی(ره) شهر دهدشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما هنوز در بخش سلامت مشکلات زیادی داریم که باید برای مرتفع کردن آنها تلاش بیشتری کنیم.

نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده با اشاره به اینکه بیمارستان دهدشت جوابگوی نیازهای درمانی شهرستان کهگیلویه نیست، تصریح کرد: علاوه بر اینکه این بیمارستان باید توسعه یابد باید از همین الان باید به فکر طراحی و راه‌اندازی بیمارستان جدید برای این شهرستان باشیم.

وی با بیان اینکه ساخت اورژانس کمک بزرگی به این بیمارستان بود گفت: ما باید به سمت راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی بوده و به فعال نمودن بخش خصوصی در این مورد کمک و مشوق‌های سرمایه گذاری در بحث سلامت را مورد توجه بیشتری قرار دهیم.

هاشمی پور با اشاره به اینکه هیچ جامعه‌ای بدون بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار و توجه به مشوق‌های سرمایه گذاری توسعه نمی‌یابد عنوان کرد: برای اینکه بتوایم پاسخگوی نیازهای درمانی شهرستان در آینده باشیم باید تلاش کنیم در بخش سلامت کلینیک‌های تخصصی در سطح شهرستان راه‌اندازی شود.

وی ضمن خوشحالی از راه‌اندازی دو بخش ام.آر.آی و جراحی مغز و اعصاب در شهرستان کهگیلویه، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته شهروندان ما برای این خدمات مجبور بودند که با هزینه‌های بالا به استان‌های مجاور مراجعه کنند.

نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده به محرومیت شهرستان اشاره کرد و افزود: از مسئولان بهداشت و درمان استان می‌خواهم که با توجه به محرومیت منطقه کمک کنند که هزینه خرید این دستگاه ام.آر.آی بلاعوض باشد و به طور قطع یکی از مطالباتم از وزیر محترم بهداشت و درمان همین مسئله است و درصورت پذیرفته شدن کمک بزرگی به بخش سلامت شهرستان می‌شود.

هاشمی پور با اشاره به اجرای طرح هتلینگ در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت اشاره کرد و گفت: کارهای باقی مانده بخش جراحی مغز و اعصاب به سرعت انجام و این مجموعه در کمترین زمان ممکن فعال شود.

وی با اشاره به اینکه باید از همین امروز نقشه راه سلامت شهرستان آماده شود، تصریح کرد: ما باید به فکر تامین زمین مناسب برای ساخت و راه‌اندازی بیمارستان جدید در بهترین نقطه شهر باشیم که حداقل چشم انداز سلامت پنجاه سال آینده شهرستان در آن پیش‌بینی شده باشد.

نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده ضمن مثبت ارزیابی کردن آینده سلامت در شهرستان کهگیلویه افزود: راه‌اندازی بیمارستان جدید شهرستان کهگیلویه و تکمیل بیمارستان‌ 23 تخت خوابی شهرستان‌های چرام، لنده و بهمئی از مطالبات مهم کاری‌ام در حوزه بهداشت و درمان است.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان‌های جدید که در شهرستان های چرام، لنده و بهمئی استارت زده شد تاکنون هیچ پیشرفت فیزیکی نداشته است، تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده اعتبار 2 میلیارد تومانی برای بیمارستان چرام در نظر گرفته شده که در هفته‌های آینده مجوز آن از سازمان مدیریت وبرنامه ریزی اخذ و پیگیری بقیه پروژه‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.