مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد دو برابر میانگین کشوری است

داود راهزادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: امسال در استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد مصرف 393 مگاوات برق هستیم که افزایش 10 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‎دهد.

وی مهمترین دلیل افزایش مصرف برق در این استان را تغییر در الگوی مصرف مشترکان دانست و افزود: رشد مصرف برق در استان 2 برابر نرخ کشوری بوده که باید در این زمینه با فرهنگ‌سازی به فکر چاره‌اندیشی و کاهش مصرف باشیم.

راهزادی بیان کرد: پروسه برق‌رسانی از تولید تا انتقال و توزیع، فرآیند گسترده‌ای را طی کرده و هزینه‌های هنگفتی به کشور تحمیل می‌کند، بنابراین باید صرفه‌جویی در مصرف این حامل انرژی را به صورت جدی مدنظر قرار دهیم.

وی با اشاره اینکه سالانه 2 تا 3 هزار مگاوات انرژی برق در پیک مصرف در سطح کشور مدیریت می‌شود افزود: اهمیت مدیریت مصرف برق سبب ایجاد واحدهای مستقل در شرکت‌های مختلف شده است که این واحدها، مکانیزم‌های اثرگذار در حوزه مدیریت مصرف را بررسی می‌کنند و برگزاری چنین جشنواره‌هایی بخشی از اقدامات انجام شده در راستای مدیریت مصرف انرژی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مدیریت مصرف یکی از شاخص‌های اصلی صنعت برق در کشور است تصریح کرد: در صورتی که این موضوع با محوریت خانواده بررسی و در خانواده‌ها عملیاتی شود نتایج آن را هم در اقتصاد خانواده و هم در بحث کمک به نسل‌های آینده خواهیم دید.

راهزادی ابراز کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای روستاهای که با شبکه‎های برق فاصله دارند نیروگاه خورشیدی احداث می‌کنیم تا از هدر رفت سرمایه جلوگیری و این روستاها نیز از نعمت برق برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از واگذاری 36 نیروگاه خورشیدی یک کیلووات به روستائیان خبر داد و گفت: روستاهای سخت‌گذر و دور افتاده در توزیع این نیروگاه‎ها در اولویت هستند.

راهزادی با تشریح خدمات انجام شده در حوزه برق‌رسانی در استان اظهار داشت: اغلب روستاهای این استان از نعمت روشنایی معابر برخوردار هستند به طوری‌که هیچ گزارشی در شهرستان‌ها از نبود روشنایی روستایی نداریم و در این مدت در زمینه اصلاح و بهینه سازی شبکه و احداث شبکه‌های جدید گام‌های موثری برداشته شد.