۱۶ استان کشور در نمایشگاه صنایع دستی یاسوج حضور یافتند

محمود باقری صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نمایشگاه سراسری صنایع دستی یاسوج برای دومین سال متوالی به میزبانی این شهر برگزار می‌شود، اظهار داشت: این نمایشگاه ساعت 18 عصر امروز با حضور غلام‌محمد زارعی عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس، استاندار و مدیران کل استان کهگیلویه و بویراحمد و معاون مدیرکل امور بازرگانی صنایع دستی کشور افتتاح می‌شود.

وی افزود: تاکنون غرفه‌های 16 استان اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، فارس، قزوین، قم، کردستان، هرمزگان، خراسان، همدان، سیستان و بلوچستان، گلستان، یزد و کهگیلویه و بویراحمد در این نمایشگاه برپا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این نمایشگاه به مدت یک هفته در  سالن شرکت مخابرات استان واقع در شرف‌آباد برپا می‌شود، معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های صنایع دستی استان به کشور، حمایت از تولید و رونق اشتغال در راستای شعار سال را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.

باقری با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید تسهیلات ویژه‌ای به هنرمندان صنایع دستی ارائه و کارگاه‌های تولیدی زیادی افتتاح شده است، تصریح کرد: به عنوان مثال در سال گذشته 52 کارگاه تولیدی و آموزشی با اشتغال‌زایی حداقل 5 نفر در این استان افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه امسال حدود 5 میلیارد تومان اعتبار به بخش صنایع دستی استان تخصیص یافت، ابراز کرد: توسعه، آموزش، تولید و صادرات صنایع دستی از برنامه‌های امسال اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است.