وضعیت سیستم اداره کشور مطلوب نیست+تصاویر

علی لاریجانی در نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شرایط توسعه‌ استان‌ها متفاوت است، اضافه کرد: باید از فرصت‌های توسعه‌ ایجاد شده به نحو احسنت استفاده کرد که حضور نمایندگان استان در مجلس و در کمیسیون‌های مختلف می‌تواند شرایط توسعه را برای استان فراهم کند.

وضعیت سیستم اداره کشور مطلوب نیست

وی با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه افزود: در تدوین این برنامه برخی از خواسته‌ها و نیازمندی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد دیده می‌شود.

وضعیت سیستم اداره کشور مطلوب نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت سیستم اداری کشور مطلوب نیست، گفت:‌ تفاوتی میان مدیران شجاع و سایر مدیران وجود ندارد در حالی که باید زمینه برای فعالیت مدیران شجاع فراهم شود.

وضعیت سیستم اداره کشور مطلوب نیست

وی عنوان کرد: دیوان محاسبات این استان برنامه‌ها و کارهایی را انجام می‌دهد که از این برنامه‌ها حمایت می‌‌کنیم ضمن اینکه نباید دنبال مچ‌گیری باشیم بلکه باید دنبال راهنمایی و حمایت از مسئولان باشیم.

لاریجانی با اشاره به ایجاد صندوق توسعه استان افزود: با ایجاد این صندوق زمینه برای توسعه استان فراهم می‌شود ضمن اینکه باید مشخص کنیم در این صندوق چه کاری انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی در استان ضعیف است که باید از ظرفیت سازمان‌های توسعه‌ امیدرو و اپیدرو استفاده کرد.

رئیس قوه مقننه از اختصاص بودجه برای استان‌های کمتر برخوردار خبر داد و افزود: برای این استان‌ها مبلغی در بودجه اختصاص خواهیم داد.

وی با اشاره به ایجاد مشوق‌‌های سرمایه‌گذاری گفت: برای چند استان از جمله کهگیلویه و بویراحمد باید مشوق‌های صادراتی ایجاد می‌کنیم که در برنامه ششم این مشوق‌ها دیده می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت کهگیلویه و بویراحمد در زمینه نفت و گاز گفت: دو واحد پتروشیمی در این استان وجود دارد که به گفته مسئولان نیمه‌کاره است و وضعیت مطلوبی ندارد که از این واحدها نیز حمایت و در برنامه ششم این بخش را تقویت می‌کنیم.

وی با اشاره به افزایش خطوط اعتباری بانک‌های خارجی گفت: از این ظرفیت می‌توان برای پروژه پاتاوه به دهدشت و همچنین خط آهن یاسوج که هر دو زمینه‌ساز توسعه استان است استفاده کرد.

لاریجانی با اشاره به اینکه اختیارات شورای برنامه‌ریزی در کشور متمرکز شده، اضافه کرد: در شورای برنامه‌ریزی سهم طر‌ح‌های استانی 30 درصد و برنامه‌های کشوری 70 درصد دیده شود چرا که برخی پروژه‌ها باید توسط مدیران کشوری حل شود.

وی در پایان تصریح کرد: توریسم و صنایع نفتی دو محور توسعه‌ استان است که در این بخش از سرمایه‌گذاری خطوط اعتباری استفاده خواهیم کرد.