آماده‌باش نیروهای امدادی در گلستان

حسن پاک‌نیا  اظهار داشت: از شب گذشته با آغاز بارش باران در سراسر استان گلستان و بارش برف در ارتفاعات، نیروهای امدادی در سراسر استان در آماده باش حضور دارند و به روستاهای در معرض خطر نیز اطلاع‌رسانی لازم انجام شده است.

وی افزود: از بامداد امروز تاکنون در 40 عملیات امدادرسانی به خودروهای در برف مانده در محور توسکستان گرگان به شاهرود استان سمنان کمک و رهاسازی شده است.

رئیس اداره عملیات جمعیت هلال احمر استان گلستان تصریح کرد: براساس پیش بینی هواشناسی این شرایط جوی تا فردا در استان ادامه دارد و همه پایگاه های امداد و نجات هلال احمر در آماده باش حضور دارند.

پاک‌نیا گفت: مردم از حضور در کنار رودخانه ها و سدها و آب‌بندان‌ها در این مدت خودداری کنند و رانندگان در مسیرهای کوهستانی به نکات ایمنی توجه داشته و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

وی اظهار کرد: پایگاه امداد و نجات بین شهری توسکستان شامل 2 تیم امدادی متشکل از 5 نجات‌گر و یک آمبولانس در این منطقه کوهستانی فعال است.

رئیس اداره عملیات جمعیت هلال احمر استان گلستان همچنین گفت: با بازرگانی مسیر و تلاش نیروهای راهداری این خودروها به مسیر خود ادامه دادند و در این مدت اسکان اضطراری انجام نشده است.

براساس پیش بینی کارشناسان هواشناسی استان گلستان شدت این بارندگی‌ها تا اواسط امروز ادامه خواهد داشت و بیشتر بارش‌ها در مناطق کوهپایه‌ای و کوهستانی است و از بعدازظهر بارندگی در نواحی شمال شرق استان و حاشیه اترک ادامه دارد.