طرح هادی در ۳۰ روستای شهرستان گنبدکاووس اجرا می‌شود

ولی الله رضایی در جلسه ساماندهی ورودی بیمارستان پیامبر اعظم(ص) اظهار داشت: در سال گذشته برای جدول‌بندی و آسفالت 30 روستا مبلغ 7 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که فقط 500 میلیون تومان آن تخصیص یافت.

 وی افزود: یک میلیارد و 200 میلیون تومان در روستای آق قایه در سال گذشته هزینه شد که به صورت دیون کار شده است.

 رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: اعتبارات بنیاد مسکن در برنامه‌های تعریف شده سازمان تخصیصی داده می شود و متاسفانه تاکنون اعتباردهی پیش‌بینی نشده است.

 وی اظهار کرد: هم‌اکنون برای همه روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان گنبدکاووس طرح هادی تهیه شده که اجرای طرح‌ها در چند مرحله و مطابق با اعتبارات تخصیصی در هر سال انجام خواهد شد.

 معاون فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: به علت عدم تخصیص اعتبارات مناسب در سال‌های اخیر به علت تحریم‌های موجود، باید اولویت‌های بیمارستان مشخص شده و در یک طراحی اولیه به صورت برنامه‌های سه ساله و یک‌ساله اهم مشکلات در نظر گرفته شود.

 احمد دستمرد افزود: اولویت مشکلات با ساماندهی، کمترین هزینه و استفاده بهینه از داشته‌ها می‌تواند برای کاهش یا رفع مشکلات موثر باشد.

 وی تصریح کرد : ایاب و ذهاب بیماران و همراهان آنان و نصب سرعت‌گیر به علت ورودی به جاده اصلی به اینچه‌برون از مهم‌ترین مشکلات است.

 مدیر بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گفت: به علت پارک خودروهای شخصی در جلوی بیمارستان ورود آمبولانس و خودرو پرسنل به داخل بیمارستان با مشکلاتی همراه است.

 مسعود میلانی افزود: بلوک‌بندی ورودی بیمارستان مهم‌ترین اقدام در اسرع وقت است تا مسیر آمبولاس و پارک خودروهای شخصی تعیین شود.

 بخشدار مرکزی گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: با توجه به قرار گرفتن این بیمارستان در ورودی شهر و حوزه روستایی آق‌قایه بخشداری می‌تواند برای ایاب و ذهاب تسهیلاتی قرار دهد.

 احمد آدینه افزود: بیمارستان می‌تواند از طریق شرکت تعاونی خود و یا با معرفی راننده 2 دستگاه ون و یک دستگاه تاکسی تقاضا کند و بخشداری با قرار دادن 80 درصد وام قرض‌الحسنه و 20 درصد آورده متقاضی در 10 روز این خودروها را در اختیار بیمارستان قرار دهد.

 معاون راه و شهرسازی گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: اعتبارات خاصی در حال حاضر در این اداره وجود ندارد و بهترین اقدام استفاده از یک جداگانه استاندارد در این مسیر برای جلوگیری از ترافیک و کاهش تصادفات است.

 آنه محمد قرنجیک افزود: هرگونه وسایل و ادوات مربوطه مانند گریدر، لودر و غیره نیاز باشد این اداره برای تعریض و دیگر اقدامات در اسرع وقت در اختیار بیمارستان قرار خواهد داد.