پیش بینی برداشت 196 هزار تن گندم در کلاله+ تصاویر

علی علیزاده در حاشیه آغاز برداشت محصول گندم دربخش مرکزی شهرستان کلاله درگفتگویی اظهار داشت: امسال شرایط مساعد جوی، توزیع مناسب بارندگی در زمان کشت و داشت و حضور مستمر و نظارت 22 کارشناس کشاورزی در مزارع، زمینه افزایش محصول گندم در واحد سطح را فراهم کرده است.

وی بابیان اینکه درسال زراعی گذشته تولید گندم دراین شهرستان 180 هزار تن بود، اظهارداشت: در سال زراعی جاری با میانگین عملکرد 3 هزار و 200 کیلوگرم در هکتار، پیش بینی می شود بیش از 196 هزار تن گندم از مزارع شهرستان کلاله برداشت شود.

مدیرجهادکشاورزی کلاله گفت: در سال گذشته سطح کشت گندم دراین شهرستان 54 هزارو 20 هکتاربود که امسال میزان سطح سبز گندم نسبت به سال گذشته 11درصد افزایش دارد.

وی همچنین اعلام کرد: در شهرستان کلاله هفت مرکز خرید گندم کشاورزان را بانرخ تضمینی هر کیلوگرم 12هزارو 705ریال خریداری می کنند،که بهای آن در اسرع وقـت پرداخت می شود.

bardashtgandom 1

bardashtgandom 2

علیزاده درادامه از تشکیل کمیته ای برای پیشگیری و مقابله با آتش سوزی احتمالی مزارع دراین شهرستان خبر داد و گفت: با تدابیر اتخاذ شده در شورای کشاورزی،این کمیته با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی و مدیریت بحران، روزانه ضمن بازدید از گندم زارها بر فعالیت کمباین ها و جلوگیری از آتش کاه و کلش نظارت می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی کلاله گفت: هر ساله قبل از شروع برداشت غلات، کمباین های فعال در شهرستان از سوی کارشناسان بازدید فنی شده و بعد از رفع نواقص احتمالی کمباین ها، اقدام به صدور کارت معاینه فنی می شود.

وی افزود: در شهرستان کلاله تعداد 261 کمباین فعال و آماده به کار وجود دارد که تا به حال برای 244 کمباین کارت معاینه فنی صادر و از امروز مشغول فعالیت شدند.

bardashtgandom 4

مدیرجهاد کشاورزی کلاله در ادامه به کشاورزان توصیه کرد تا قبل از شروع برداشت مزارع، حتماً از داشتن معاینه فنی کمباین ها مطمئن شوند و از ورود کمباین که معاینه فنی نداشته باشند به مزارع جلوگیری کنند .

در شهرستان 110هزارنفری کلاله 68 هزار و 203 هکتار اراضی زراعی و باغی وجود دارد که بیش از 9 هزار هکتار آن آبی و مابقی نیز دیم است.

bardashtgandom 5

bardashtgandom 6

 

bardashtgandom 7

bardashtgandom 8

bardashtgandom 9