کلینیک درمان ناباروری بزودی در گلستان راه اندازی می شود

علی رضایی نژاد، جانشین معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان، بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان از افتتاح مرکز «قلب سلیم» در بیمارستان صیاد گرگان خبر داد و گفت: این مرکز نوید بسیار خوبی برای بیمارسان قلبی خواهد بود.

وی در توضیح عملکرد مرکز قلب سلیم عنوان کرد: اگر فردی دچار علائم سکته قلبی شود و در 90 دقیقه اول به بیمارستان منتقل شود با کمک متخصصین این مرکز خون لخته شده از مغز فرد خارج شده و می تواند 60 درصد بقای عمر خود را بازیابد.

رضایی نژاد خاطرنشان کرد: این مرکز با ccuمجهز و دو فوق تخصص آماده ارائه خدمات به بیماران قلبی است.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان همچنین از توانایی استان در درمان سکته های مغزی خبر داد و اذعان کرد: سکته های مغزی نیز با حضور دکتر «کهنسال»، از برترین فوق تخصص های جراحی مغز در استان، امکان بهبودی بالایی پیدا کرده و تا کنون این پزشک توانسته لخته خون 10 بیمار را در کمتر از شش ساعت خارج کرده و آنان را به زندگی برگرداند.

وی در رابطه با بخش ارتوپدی استان نیز عنوان کرد: پزشکان ارتوپدی استان گلستان از حاذق ترین ارتوپدهای کشور به شمار می روند.

جانشین معاونت درمان علوم پزشکی گلستان نوید دیگری به گلستانی ها داد و گفت: بخش پیوند کلیه بعد از ماه مبارک رمضان در بیمارستان صیاد گرگان راه اندازی خواهد شد.

کلینیک درمان ناباروری بزودی در گلستان راه اندازی می شود/ تاسیس مرکز اکوی قلب کودکان در بیمارستان طالقانی

رضایی نژاد همچنین اذعان کرد: پیش بینی می شود تا دو ماه آینده کلینیک درمان ناباروری در بیمارستان دزیانی راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه برای تجهیز این مرکز 2 میلیارد و 800 میلیون تومان از وزارت دریافت کرده ایم، گفت: حضور دو جنین شناس مجرب و یک فوق تخصص و انجام کاشت جنین و تهیه نمونه از جمله مزیت های این مرکز خواهد بود.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان از راه اندازی مرکز اکوی قلب کودکان در بیمارستان طالقانی گرگان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این مرکز تشخیص سلامت فرزندان بعدی مادرانی که تجربه فرزند بیمار قلبی داشتند انجام می گیرد.

رضایی نژاد همچنین از فعالیت دو مرکز «سانتر تروما» در بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس و 5 آذر گرگان مربوط به رسیدگی به تصادفی ها خبر داد و تشخیص کامل آسیب ها و مقیم بودن پزشک ارتوپد، جراحی، طب اورژانس و بیهوشی را از جمله قابلیت های این دو مرکز برشمرد و افزود: قسمت اورژانس این مرکز در گنبدکاووس ضعیف است و مقرر است گسترش پیدا کند.

وی در خصوص هزینه کرد بیمارستان 155 تخت خوابی مینودشت نیز گفت: این بیمارستان که بنای آن از سال 83 گذاشته شده بود و به دلایل مختلف چندین سال عقب ماند با مبلغی برابر 42 میلیاد تومان (ساختمان و تجهیزات) افتتاح شد.

رضایی نژاد از دیگر قابلیت های حوزه ی درمان استان گلستان به افزایش 11درصدی نجات جان مادران در فاصله سالهای 89 تا 94 اشاره کرد و متذکر شد: در سال 89 آمار تعداد نجات جان مادران باردار 203 عدد گزارش شده در حالیکه در سال 94 مجموعه پزشکی ما توانستند جان 1744 مادر را نجات دهند.

مدیر درمان علوم پزشکی گلستان در خصوص اعمال جراحی صورت گرفته در استان نیز گفت: در سال 94 تعداد اعمال جراحی عادی در بیمارستان دولتی 34هزار و 825 مورد و در بخش خصوصی 36 هزار و 542 مورد، و تعداد اعمال جراحی اورژانسی نیز 25هزار و 508 مورد در بخش دولتی و هزار و 26 مورد در بخش خصوصی گزارش شده است.

پیش بینی بیمارستان 96 تخت خوابی در مراوه تپه

وی همچنین از پیش بینی یک بیمارستان 64 تخت خوابی برای مراوه تپه در سال 96 خبر داد و گفت: در حال حاضر نیز همه روزه متخصص داخلی، اطفال و زنان در مراوه تپه حضور دارند