کلاهبردار میلیاردی آزاد شهر به خارج از کشور فرار کرده است

به نقل از تیتر آزاد ؛ سرهنگ علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان گلستان در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پرونده کلاهبرداری میلیاردی در آزادشهر گفت : متهم اصلی این پرونده به خارج از کشور فرار کرده است ولی از طریق مجاری قانونی به کشور بازگردانده خواهد شد.

سرهنگ جاویدان در خصوص وضعیت این شرکت گفت:  عملکرد این شرکت در ظاهر در بین مردم از وجاهت قانونی برخوردار بوده است ولی مطمئنا نفر اصلی و افراد شاغل در این شرکت، از غیر قانونی بودن کار خود آگاه بودند و در طی مدت فعالیت شان مبالغ زیادی از مردم کلاهبرداری کرده اند. .

وی با اشاره به اینکه می گویند چرا مراجع قضایی و انتظامی زودتر در این موضوع ورود پیدا نکرد گفت: تا آن زمان شکایتی از هیچ فرد یا سازمانی در خصوص فعالیت این شرکت طرح نشده بود تا دستگاه قضایی  ورود کند .

فرمانده انتظامی استان گلستان خاطرنشان کرد: ما به لحاظ قضایی هشدارهایی در خصوص چنین فعالیت های داده بودیم ، حتی چند وقت قبل فعالیتش را محدود کردند ولی مقام قضایی تا زمانی که اعتراض و شکایتی نشد، ورود پیدا نکرد.

وی تاکید کرد: دستگاه قضا هم این قضیه را دنبال می کند و متهمان تحت تعقیب هستند و در همین راستا بخشی از اموال آنها شناسایی و ضبط شد تا به مالباختگان مسترد شود هر چند نسبت به اصل پول خیلی کم است .

این مقام انتظامی در خصوص ورود دیرهنگام به این موضوع بیان کرد: مدعی العموم باید تشخیص بدهد که ورود به این موضوع داشته باشد و احساس کند که حقی ضایع شده است تا ورود داشته باشد