تاسیسات آب شیرین‌کن بندرترکمن و گمیشان به بهره‌برداری می‌رسد

به نقل از روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب گلستان، محمد هادی رحمتی اظهار داشت: در صورت فراهم بودن شرایط تاسیسات آب شیرین‌کن بندرترکمن و گمیشان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: با به نتیجه رسیدن این سرمایه گذاری عظیم و راه اندازی تاسیسات آب شیرین کن، بخشی از مشکلات تامین آب شهرستان های ترکمن و گمیشان مرتفع خواهد شد.

رحمتی تصریح کرد: طرح ایجاد تاسیسات آب شیرین کن بندرترکمن و گمیشان با استفاده از آب های لب شور به روش با BOO با مشارکت شرکت رعد آب جنوب در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان ادامه داد: تاسیسات کلی مجتمع شامل سه بخش تاسیسات آبگیری، پیش تصفیه و نمک زدایی و انتقال آب شرب است.

به گفته وی تاکنون کار حفر 5 چاه در قالب این طرح به پایان رسیده و 2 چاه نیز آماده حفر است.

وی با یادآوری این که طرح ایجاد تاسیسات آب شیرین کن گمیشان و بندرترکمن شامل تامین مالی، طراحی، تهیه و خرید، اجرا، نصب و راه اندازی، بهره برداری، نگهداری و مالکیت (BOO) به مدت 15 سال است، گفت: بهره‌برداری از تاسیسات آب شیرین‌کن 7500 مترمکعب آب به منابع آبی گمیشان و بندرترکمن اضافه می‌کند.

رحمتی اظهار کرد: استان گلستان در سال‌های اخیر به علت کاهش نزولات جوی با بحران کمبود آب و خشکسالی مواجه شده که رفع این مشکل نیازمند مصرف بهینه در بخش کشاورزی و خانگی و نیز یافتن راهکارهایی برای تامین منابع آبی مانند راه‌اندازی تاسیسات آب شیرین‌کن است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان با اشاره به این که در استان گلستان ظرفیت آبی موجود نصف میزان مورد نیاز هم نیست و پیش‌بینی و تدابیر لازم برای آینده ضرورت دارد، گفت: با ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی به استان در آینده نزدیک مناقصه تاسیسات آب شیرین‌کن شهرهای بندرگز و نوکنده نیز برگزار می‌شود.