۶۰ هزار میلیارد تومان به شهرداری های کشور اختصاص یافت

عبدالرضا رحمانی فضلی شامگاه یکشنبه در آئین افتتاح روگذر شهید حاجی حتم لو شهر گرگان با اشاره به ایام هفته دولت بیان کرد: دولت نتیجه رای و تجلی اراده ملت است و مردم صاحب دولت هستند و باید هفته دولت را به مردم تبریک بگوییم.

رحمانی فضلی افزود: دولت ها خادم مردم هستند و وظیفه دارند به مردم خدمت کنند و به مطالبات و نیازهای آنان پاسخ دهند.

وی به بیان عملکرد سه ساله دولت یازدهم پرداخت و گفت: خشنودیم از اینکه پس از گذشت سه سال از عمر دولت تدبیر و امید تمام وعده های دکتر روحانی در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری عملیاتی شده یا در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: یکی از قول های رئیس جمهور، کوتاه کردن دست دشمنان از سر ملت ایران به بهانه انرژی هسته ای بود که شما دیدید با مذاکرات برجام که با هدایت و حمایت های رهبر معظم انقلاب، مقاومت مردم و تدبیر دولت و مذاکره کنندگان صورت گرفت، چگونه شر دشمنان از بین رفت.

وزیر کشور افزود: دشمنان به دنبال ایجاد ایران هراسی بودند و ما را تهدید و تحریم می کردند اما در نهایت تسلیم قدرت ملت ایران شدند و مجبور به پایان رساندن مذاکرات به سود مردم ما شدند.

بودجه ۶۰ هزار میلیارد تومانی برای شهرداری های کشور

رحمانی فضلی به تحقق قول دیگر روحانی اشاره و اظهار کرد: یکی از دیگر از قول های رئیس جمهور، ایجاد آرامش، وحدت و انسجام در سیاست داخلی بود و اینکه وظیفه داریم بستر آرامی برای مردم تامین کنیم که هماهنگونه که می دانید در این سه سال، دولت نه تنها منشأ هیچ اختلافی نبوده بلکه تمام حاشیه سازی ها را تحمل کرد و اکنون نهایت انسجام و وحدت را در کشور داریم.

وی تصریح کرد: تامین امنیت کشور سومین قول دکتر روحانی بوده که به لطف خدا و سیاست گذاری های رهبر انقلاب و تلاغش دولتمردان و نیروهای نظامی و انتظامی و شورای عالی امنیت ملی تبدیل به جزیره امن خاورمیانه شده ایم.

به گفته وی، با مقایسه وضعیت کشورهای منطقه و درگیری ها و جنگ های داخلی و خارجی در آن کشورها و وضعیت کشورمان متوجه خواهیم شد که امنیت در تمام اقصی نقاط ایران وجود دارد و به همین خاطر سرمایه گذاران راغب به سرمایه گذاری در کشور هستند.

وزیر کشور به قول چهارم رئیس دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: فعال کردن تولید و بهبود وضعیت اقتصادی یکی دیگر از قول های رئیس جمهور بوده که با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی، دولت مصمم به پایان رساندن این طرح و جبران نقاط ضعف اقتصادی است.

عبدالرضا رحمانی فضلی به حوزه مدیریت شهری اشاره و بیان کرد: سیاست دولت در قبال شهرداری ها و شورای شهرها حمایت است و امسال ۶۰ هزار میلیارد تومان بودجه به شهرداری ها اختصاص یافته که از این رقم، مبلغ ۱۸ هزار میلیارد تومان از طریق مالیات و عوارض و مستقیم از سوی دولت پرداخت می شود.

رحمانی فضلی در پایان گفت: شهرها باید به کانون رفاه، آرامش و امنیت شهروندان تبدیل شوند و امیدوارم تمدن بزرگ اسلامی که رفاه دنیا و آخرت مردم را به همراه داشته باشد را پایه گذاری کنیم.