شکارچیان متخلف پرنده‌های شکاری در بندرترکمن دستگیر شدند

علی بیانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این گروه دومین گروه از صیادان متخلف پرنده‌های شکاری هستند که با هوشیاری محیط‌بانان در 72 ساعت گذشته دستگیر شده‌اند.

وی افزود: این گروه 2 نفره از بازگیران منطقه هنگام رهگیری شاهین سانان منطقه و قبل از صید پرندگان شکاری، شناسایی و دستگیر شدند و از این گروه 3 قطعه پرنده طعمه از نوع گونه "کوکر شکم سفید" و نیز دو دست شبچه (تله مخصوص زنده‌گیری) و دوربین چشمی و یک دستگاه موتور سیکلت کشف و باستناد قانون ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان‌های بندرترکمن و گمیشان ادامه داد: با برپایی گشت‌های مستمر و حضور پرسنل یگان حفاظت محیط زیست در دالان‌های تردد متخلفان و در یک تعقیب و گریز، این افراد را که با استفاده از موتورسیکلت وارد اکوسیستم‌های منطقه شده بودند، را دستگیر و این 2 متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند. 

وی اظهار کرد: در سال جاری همکاری مطلوب و موثری در بین  دستگاه‌ها مانند مرزبانی، نیروی انتظامی و مجموعه سپاه و بسیج شهرستان در ایجاد محیط ناامن برای فعالیت این متخلفان برنامه‌ریزی شده که امیدواریم با حمایت‌های دستگاه قضایی بتوانیم در صیانت از این گونه‌های ارزشمند و کمیاب موفق‌تر از گذشته عمل کنیم.

بیانی ادامه داد: با هدف  حفظ و حراست بیشتر از این گونه‌های در معرض خطر انقراض و باارزش فعالیت‌های عملیاتی و اجرایی، حفاظتی خاصی در مدت زمان حضور پرندگان در زیستگاه‌های منطقه انجام شده که از جمله برگزاری گشت‌های کنترلی و حفاظتی روزانه در قالب 3 تا 4 تیم گشتی در مناطق حساس و مستعد صید و زنده‌گیری پرندگان شکاری و تجهیز محیط‌بانی‌ها و پاسگاه‌های محیط زیست به ادوات و وسایل نوین موتوری مانند موتورسیکلت‌های پرقدرت است.