تجاری سازی سالانه 500 طرح تحقیقاتی کشاورزی در کشور

معاون پژوهشی وفناوری سازمان تحقیقات وآموزش جهاد کشاورزی کشور گفت : سالانه بیش از یک هزار و500 طرح پژوهشی در بخش کشاورزی در کشور انجام می شود که یک سوم از طرح ها با پایان رسیدن منجر به خروجی های تجاری ترویجی وفناوری می شوند .

رسول زارع افزود: برای توسعه وحمایت از پژوهشگران در این بخش طرحهای مختلفی از جمله پرداخت پژوهشگرانه را اجرا کردیم .

وی ادامه داد: یک میلیارد و500 میلیون تومان اعتبار برای پژوهشگرانی که امتیازات پژوهشی دریافت کرده اند در نظر گرفته شده است .

زارع اضافه کرد : همچنین برای حمایت از پژوهشگران با صندوق حمایت از پژوهشگران وفناورانه کشور قرارداد بسته ایم که این صندوق 45 درصد هزینه های تحقیقی را پرداخت ومابقی را سازمانها وادارات سفارش دهنده طرح در اختیار پژوهشگران قرار می دهند .

وی خاطر نشان کرد: همچنین مقالات که خروجی آنها منجر به یک دستاورد ترویجی ویا فناورانه شود ویادر مجلات معتبر داخلی وخارجی چاپ شود حمایت مالی می شود وبرای این بخش حدود 3 میلیارد تومان تسهیلات اعتباری در نظر گرفته شده است .

ششمین نشست مدیران منطقه یک مراکز تحقیقاتی آموزش وترویج جهاد کشاورزی با شرکت کارشناسان مراکز تحقیقات از استانهای مازندران ، گیلان وگلستان ، قم ، البرز وسمنان در گرگان برگزار شد.

درگلستان سالانه 231 طرح تحقیقاتی انجام می شود که سال گذشته بیش از 20 دستاورد ویافته تحقیقاتی در گلستان منجر به خروجی ترویجی وتجارت شد .