بیش از ۶۱ درصد تلفات تصادفات در گلستان موتورسواران هستند

سردار علی اکبر جاویدان صبح امروز در بازدید از بخش‌های مختلف پلیس راهنمایی و رانندگی استان با تاکید بر کیفی‌سازی و ارتقاء مهندسی ترافیک در معابر شهری اظهار داشت: بهره‌گیری از تجهیزات نوین و علمی در حوزه ترافیک، امروزه یک ضرورت غیرقابل انکار است.

وی با بیان اینکه فلسفه وجودی نیروی انتظامی خدمت صادقانه به مردم به عنوان سرمایه اجتماعی پلیس است، افزود: ارائه خدمات مناسب، رعایت حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به موقع به مسائل و مشکلات مردم علاوه بر رضایتمندی، اعتماد عمومی را به همراه خواهد داشت.

فرمانده نیروی انتظامی استان گلستان، پلیس راهنمایی و رانندگی را ویترین نیروی انتظامی در حوزه ماموریتی دانست و تصریح کرد: عملکرد مثبت و منفی این پلیس در رضایت‌مندی مردم تاثیرات به سزایی دارد.

سردار جاویدان، صداقت، امانتداری، توانمندی و سخت‌کوشی را از ویژگی‌های کارکنان نیروی انتظامی به خصوص کارکنان پلیس راهنمایی و رانندگی اظهار کرد و گفت: ارتباط مستقیم و مستمر کارکنان پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه می‌طلبد تا آستانه صبر و تحمل این کارکنان بالا بوده و اخلاق حسنه، رأفت اسلامی همراه با اقتدار را سرلوحه ماموریت خود قرار دهند.

فرمانده انتظامی استان گلستان با تاکید بر بکارگیری تجهیزات و فن‌آوری‌های نوین در حوزه ترافیک اظهار داشت: بهره‌برداری موثر از این تجهیزات و امکانات سبب کاهش خسارات و تصادفات می‌شود.

وی با بیان اینکه وضعیت ترافیک در حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی تاثیر مستقیم دارد اذعان داشت: برای بهبود این وضعیت و رفع موانع و مشکلات ترافیکی در سطح شهرها همه سازمان­های عضو شورای ترافیک باید بسیج شده و پلیس را در حل این معضل کمک کنند.

فرمانده انتظامی استان گلستان موتورسیکلت سوارن و عابران پیاده را معضل ترافیکی شهر­ها و معابر برون شهری عنوان کرد و افزود: 61 درصد تلفات ناشی از تصادفات رانندگی درون شهری و 40 درصد تلفات ناشی از تصادفات رانندگی برون شهری استان را موتورسیکلت‌سواران تشکیل می‌دهند.

سردار جاویدان ارتقاء فرهنگ ترافیکی در 2 بخش موتورسیکلت‌سواران و عابران پیاده را بسیار مهم و اثرگذار دانست و گفت: ارتقاء فرهنگ ترافیکی نیازمند همت جهادی همه سازمان‌های متولی از جمله صداوسیما، شهرداری و دیگر سازمان‌های مرتبط است.