اعضای باند سرقت خودروهای پراید در گرگان دستگیر شدند

سرهنگ مجتبی مروتی اظهار داشت: در پی چندین فقره سرقت خودرو پراید در حاشیه‌های شهر گرگان و مکان‌های خلوت و کم تردد این شهر و شکایت‎های مردمی و ابراز نارضایتی شهروندان از وقوع این سرقت‎ها، رسیدگی به موضوع این سرقت‎ها بصورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با سرقت آگاهی استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: تحقیقات اولیه ماموران راه به جایی نبرد تا اینکه با تشدید فعالیت­ها و ایجاد گشت­های نامحسوس و فعال سازی منابع خبری  موفق شدند، با بررسی شیوه‌­های سرقت و موقعیت­‌های جغرافیایی وقوع جرم سه سارق حرفه­ای را که با شناسایی خودروهای مدل پایین و فاقد تجهیزات ایمنی کافی اقدام به سرقت این خودروها می‌کردند را شناسایی و تحت کنترل نامحسوس قرار دهند.

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان ادامه داد: با تحقیقات صورت گرفته و اطمینان از سرقت خودروها توسط این سه سارق، ماموران وارد عمل شده و در چند مرحله عملیات غافلگیرانه هر 3 متهم را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

سرهنگ مروتی گفت: با انتقال متهمان به پلیس آگاهی و تحقیقات صورت گرفته هر سه سارق در ابتدا منکر حقیقت بودند اما در مواجهه با ادله کافی که از سوی پلیس ارائه شد متهمان وادار به بازگو کردن حقیقت کرد و سارقان به 23 فقره سرقت خودرو پراید و 13 فقره سرقت قطعات داخل خودرو اعتراف کردند.

وی ادامه داد: با اعترافات صورت گرفته از سوی متهمان 15 دستگاه خودرو کشف و تلاش جهت کشف دیگر سرقت‌ها ادامه دارد.

رئیس پلیس آگاهی استان در ادامه همچنین با اشاره به نحوه سرقت خودروها توسط اعضای این باند تصریح کرد: متهمان با شناسایی خودروهای فاقد تجهیزات ایمنی کافی و کنترل این خودروها در یک فرصت به دست آمده اقدام به سرقت کرده و با انتقال خودروها به مکانی امن و بعد ازسرقت قطعات، آنها را در گوشه‌ای رها می‌کردند.

سرهنگ مروتی با اشاره به اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری دیگر اعضای احتمالی این باند و مالخرها همچنان ادامه دارد، از شهروندان خواست: همیشه توصیه‎های پلیس را جدی گرفته و از رها سازی وسایل نقلیه فاقد تجهیزات ایمنی کافی جدا خودداری کنند.