مسکن کارگران باید دغدغه اصلی باشد

صادقی فر معاون اجتماعی فرهنگی وزارت کار درمورد مسکن کارگری گفت: در آبان ۱۳۹۸ یک تفاهم نامه میان وزارت راه و شهرسازی و وزارت کار امضا شد و مساحت ۲۰۰۰۰۰ هکتار مسکن کارگری در اقدام ملی مسکن از ۴۰۰۰۰۰هکتار مسکن که قرار بود ساخته شود، ساخته شده و به کارگران و بازنشستگان اختصاص داده شده و بعد از آن کارگروه‌های مختلف در وزارت کار شکل گرفت و نزدیک به ۴۰۰۰۰۰ نفر در ثبت نام اولیه شرکت کردند که  یک مقدار  ریزش داشته و آمار دوهفته پیش ۱۰۰ نفر است که وارد پروژه شده و ثبت نام کردند.

وی افزود:۱۰۰۰۰ واحد در شهر‌های جدید آماده تحویل اتحادیه امکان شده و ۱۰۰۰۰ واحد هم در شهرک‌های صنعتی شهر‌های همجوار با کمک و همکاری اتحادیه تعاون آماده کلنگ زنی است که این اتفاق خوبی است.

صادقی فر در ادامه افزود:اما مهم‌تر از مسئله سازه‌ها بحث ریل گذاری است. تبصره ۱۴۹ توسط وزارت راه و شهرسازی و وزارت کار امور اجتماعی اصلاح شده و به دولت ارسال شده و در دستور کار قرار گرفته امیدوارم که در سریع‌ترین زمان مصوب  شود. تصویب این موضوع باعث میشود که قضیه مسکن کارگران جزو دغدغه‌های اصلی قرار بگیرد و یک ساختاربسیار مناسبی به این امر اختصاص داده شود.