مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تعیین شد

 متن حکم محسن حاجی میرزایی به شرح زیر است:

جناب آقای «مهدی علی اکبرزاده»

در اجرای ماده 13 اساسنامه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نظر به تعهد، شایستگی و تحارب ارزشمند جنابعالی، به موجب این ابلاغ به سمت «مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به خداوند متعال، پیروی از منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های ریاست محترم جمهور، ضمن توجه به اولویت‌ها و سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش و جلب همکاری و مشارکت معاونت‌ها، سازمان‌ها و مراکز ستادی و مدیران استانی و تعامل مستمر و مؤثر با پیشکسوتان و کارشناسان فرهیخته کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در راستای تحقق اهداف، ماموریت ها و وظایف محول به کانون، مبتنی بر سند تحول بنیادین، نسبت به اجرای موارد زیر اهتمام و نتایج اقدامات را به طور مستمر به اینجانب گزارش دهید:

ایجاد امکانات لازم جهت رشد و پرورش فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان و کمک به شکوفایی استعدادهای ایشان بر اساس ارزش های نظام تعلیم و تربیت اسلامی در چارچوب وظایف محول به کانون.

تقویت نهاد مدرسه به عنوان اصلی ترین عرضه خدمات و فرصت های تعلیم و تربیت و حلقه اتصال تعلیم و تربیت و خانواده از طریق طراحی و اجرای برنامه های مؤثر با مشارکت معاونت ها و سازمان‌های ستادی.

کمک به غنی سازی محیط یادگیری کودکان و نوجوانان از طریق تأسیس و راه اندازی خدمات عرضه کتاب، محصولات و صنایع فرهنگی و با تأکید بر مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته.

تقویت مشارکت مؤثر شخصیت های علمی و فرهنگی، هنرمندان متعهد، نویسندگان سرشناس، نهادها و مؤسسات مردمی و غیردولتی و جوانان خلاق و انقلابی در برنامه ریزی‌ها و سیاست گذاری های کانون.

استفاده صحیح از امکانات و ظرفیت‌های کانون به منظور تقویت ساحت زیبایی شناختی و هنری کودکان، توسعه تولید و عرضه فیلم سینمایی، نمایش، تئاتر و محصولات چندرسانه‌ای و بازی‌های مناسب دوره کودکی و نوجوانی در چارچوب اساسنامه و اسناد تحولی.

 حضور شایسته و مداوم در عرصه ها و رویدادهای فرهنگی و هنری کشور و برگزاری جشنواره ها و نمایشگاههای ویژه کودکان و نوجوانان.

آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی و رعایت شایسته گزینی در مدیریت ها و تقویت نظارت بر عملکردها با رویکرد استفاده حداکثری از نیروهای جوان، با انگیزه و متعهد کانون.

استفاده مؤثر از ظرفیت هیأت امنا و هیات مدیره و برگزاری منظم جلسات و صیانت از دارایی های مادی و معنوی در جهت تحقق اهداف و وظایف کانون.

توفیق روز افزون جناب عالی را در انجام مسؤولیت ها، از درگاه خداوند منان مسألت دارم.

لازم میدانم از تلاش ارزنده و خدمات شایسته برادر فرهیخته جناب آقای فاضل نظری در دوران مدیریت کانون صمیمانه تشکر و قدردانی کنم.