سناتور آمریکایی: الان زمان زیاده‌گویی نیست

​«کریس وان هولن»، سناتور دموکرات آمریکا اذعان کرد بیرون کردن مردم فلسطین از خانه‌هایشان در محله‌های قدس اشغالی،  نقض قانون‌های بین‌المللی است.

وان هولن خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا گفت: الان وقت مناسبی برای زیاده‌گویی نیست، دولت «جو بایدن » باید حقوق بشر و حکم‌های قانونی را مبنای کار خود قرار می‌داد.

او اضافه کرد: «به شدت نگران اعمال خشونت‌بار در قدس هستم و از طرفین درگیری میخواهم آرامش خود را حفظ کنند. من از رویکرد نظامی نیرو‌های اسرائیلی در قبال این ناآرامی‌ها نگران هستم چرا که این، اوضاع را ملتهب‌تر از قبل می‌کند».

وی در همین زمینه اشاره کرد که اخراج ساکنان فلسطینی که از یک نسل قبل در خانه‌های محله «الشیخ جراح» در قدس شرقی زندگی می‌کردند ناعادلانه است و باید متوقف شود.

از جمعه گذشته قدس شاهد درگیری‌های بیشتری میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیست است. با معتکف شدن مردم در مسجدالاقصی نظامیان اشغالگر خشونت خود را بیشتر کرده و حالت آماده‌باش خود را حفظ کردند. طبق اعلام هلال احمر فلسطین بیش از ۲۰۰ نفر در این درگیری‌ها زخمی شدند و نظامیان اشغالگر با بستن یکی از در‌های مسجدالاقصی از خروج مجروحان ممانعت کردند.