ساعت پخش برنامه شب قدر ۱۹ ماه رمضان ۱۴۰۱ تلویزیون+جزئیات

به مناسبت فرا رسیدن شب‌های قدر، ساعت پخش مراسم شب نوزدهم ماه رمضان ۱۴۰۱ اعلام شد.

 

ساعت پخش برنامه شب قدر ۱۹ ماه رمضان ۱۴۰۱ تلویزیون

به مناسبت فرا رسیدن شب‌های قدر، مراسم احیا در شهرهای مختلف، توسط شبکه‌های سیما به شرح زیر، پخش خواهد شد.
شبکه یک سیما مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۳:۱۵ الی ۲:۳۰ از حرم مطهر امام رضا (ع) با سخنرانی آیت الله علم الهدی و قرائت دعای جوشن کبیر توسط حاج محمود کریمی پخش می‌کند. در شب بیست‌ویکم سخنران مراسم حرم علی‌ابن موسی الرضا (علیه السلام) حجت‌الاسلام رفیعی خواهند بود و قرائت دعای جوشن کبیر توسط حاج علی برادران و مرثیه خوانی توسط حاج احمد واعظی انجام خواهد شد و در شب بیست‌وسوم نیز حجت‌الاسلام عالی، سخنرانی و قرائت دعای جوشن کبیر توسط حجت الاسلام شجاع و مرثیه خوانی توسط حاج علی ملائکه انجام خواهد شد.
شبکه دو سیما مراسم نخستین شب قدر را از ساعت ۲۳ تا ۲ بامداد از حرم حضرت معصومه سلام الله علیها روی آنتن می‌برد. در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت و سیدعلی حسینی نژاد دعای شریف جوشن کبیر را قرائت می‌کند. مراسم شب بیست‌ویکم نیز با سخنرانی آیت‌الله سعیدی و دعاخوانی حاج عباس حیدرزاده و در شب بیست‌وسوم با سخنرانی حجت الاسلام سیدمهدی میرباقری و قرائت دعای حاج مهدی سلحشور پخش می‌شود.

ساعت پخش برنامه شب قدر ۱۹ ماه رمضان ۱۴۰۱ تلویزیون+جزئیات

شبکه سوم سیما مراسم احیاء لیالی قدر را ساعت ۲۳ از امام زاده قاضی الصابر علیه السلام با قرائت دعای جوشن کبیر با نوای حاج میثم مطیعی و ساعت ۲۳:۲۰ از حسینیه همدانی‌ها با سخنرانی شیخ حسین انصاریان پخش می‌کند.

شبکه چهار سیما در شب نوزدهم، قرائت دعای جوشن کبیر با نوای محمد حسین سعیدیان، مهدی قربانعلی، علیرضا سبحانی و مداحی توسط حاج احمد واعظی از مصلی امام خمینی رحمه الله علیه را در ساعت ۲۳ پوشش می‌دهد و این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام مسعود عالی در ساعت ۱ بامداد خاتمه خواهد یافت. همچنین مراسم احیاء در شب بیست و یکم با قرائت دعای حاج مهدی سماواتی و سخنرانی حجت الاسلام سیدمهدی میرباقری و در شب بیست و سوم قرائت دعای حمید رمضان پور و سخنرانی حجت‌الاسلام سیدحسین مومنی روی آنتن می‌رود.

شبکه پنج سیما مراسم نخستین شب قدر را ساعت ۲۲ از حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه السلام) با قرائت دعا توسط حاج حسن شالبافان و سخنرانی حجت‌الاسلام سیدحسین مومنی پخش می‌کند. مراسم شب بیست و یکم نیز با قرائت دعای حاج احمد زین العابدین فردو و رضا غلامرضازاده و سخنرانی حجت‌الاسلام سید حمید میرباقری و در شب بیست و سوم با قرائت جوشن کبیر توسط حمید رمضان پور و امیر نعیمی و سخنرانی حجت‌الاسلام رفیعی پخش می‌شود.

شبکه افق از ساعت ۲۴ شب نوزدهم ماه مبارک از مسجد مقدس جمکران با قرائت دعای جوشن کبیر توسط عباس حیدرزاده و سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسین آقامیری، برنامه احیا را تقدیم مخاطبان می‌کند. همچنین در شب بیست و یکم، سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی میرباقری و دعاخوانی حاج حسن شالبافان و در شب بیست‌وسوم، حجت‌الاسلام سیدحسین مومنی سخنران مراسم احیای این شب از مسجد مقدس جمکران خواهند بود ومداحی توسط سید علی حسین نژاد انجام می شود.

شبکه آموزش سیما مراسم احیای شب نوزدهم را ساعت ۲۲:۳۰ از مرقد امام خمینی (رحمت الله علیه)، قرائت دعای جوشن کبیر را با نوای حمید رمضان‌پور و مداحی سیدعلی محمد سادات رضوی و در ادامه با سخنرانی حجت‌الاسلام سید ابراهیم هاشمیان پخش می‌کند. سخنران مراسم در شب‌های بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان حجت‌الاسلام هاشمیان خواهد بود و حاج احمد خلف و حاج احمد شربیانی در شب شهادت امیرالمومنین علیه السلام و حاج اسدالله عرب سرخی و مهدی منصوری در شب بیست و سوم به ذکر دعا و مناجات می‌پردازند.

شبکه قرآن و معارف سیما در نخستین شب از لیالی قدر در ساعت ۲۳ سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی میرباقری از حسینیه آیت الله حق شناس (رحمت الله علیه) و قرائت دعای جوشن با نوای حاج مهدی سماواتی را تقدیم مخاطبان می‌کند و در شب بیست و یکم  با سخنرانی حجت‌الاسلام بی آزار تهرانی و شب بیست و سوم نیز با سخنرانی حجت الاسلام ابراهیم رئیسی و دعاخوانی حجت الاسلام سید محمدجواد موسوی درچه‌ای و مجتبی محمد بیگی و مرثیه خوانی محمدحسین پویان فر از امامزاده صالح (علیه السلام) روی آنتن می‌رود.