هدف دشمن از ایجاد ناامنی در ایران، فرار سرمایه است

آقای محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در چهارمین گردهمایی سراسری فرماندهان مهندسی و رزمی جهاد سازندگی گفت: جهاد سازندگی پدیده نوظهور در جمهوری اسلامی است، در گذشته هم از سپاه و بسیج به عنوان پدیده جهاد سازندگی یاد می‌کنیم.

به گفته او، با پیروزی انقلاب در اسفند ۵۷ و اوایل ۵۸ جهاد متولد شد و جوانان داوطلب ابتدا برای محرومیت زدایی روستاها، به روستاهای محروم ورود کردند به طوری که جهاد سازندگی با کمک نیروهای بسیجی و سپاهی آرامش خود را در ارامش‌ مردم می‌دیدند.

رضایی می گوید: در مسائل فعلی کشور خیلی‌ها در تحلیل مسائل اشتباه می‌روند و همواره تحلیل واقعی صورت نمی‌گیرد. برخی‌ها می‌گویند این مسائلی که اتفاق افتاده کار جمهوری اسلامی تمام شده و باید فکری کنیم که ریل عوض شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: سوال اینجاست که چرا جهاد سازندگی‌منحل شد؟ انحلال جهاد سازندگی آغاز معماری غلطی بود که در کشور انجام شد. نتیجه آن کاملا روشن است به طوری که وقتی فرهنگ و هویت گم‌ می‌شود، جامعه از وحدت می‌افتد و انسجام‌ از بین می‌رود.

هدف دشمن از ایجاد ناامنی در ایران، فرار سرمایه است

به گفته او، دشمنان کشور ابتدا جنگ سیاسی و سپس جنگ دفاعی به راه انداختند که انقلاب پیروز شد، بعد از آن جنگ پیشرفت ایجاد شد که اگر بر مبنای ریل جهاد سازندگی جلو می رفتیم، مشکل نداشتیم.

رضایی می‌گوید: جنگ پیشرفت شامل تحریم‌های اقتصادی ناشی از حمله به دولت است و دومین گروه که داخل ایران کمک به جنگ پیشرفت دولت کردند که سنگ‌اندازی داخلی کردند. جنگ پیشرفت طی ۳۰ سال اخیر دشمنان با کمک مرددین و نفوذی ها اجازه ندادند عظمت درون انقلاب برای بار دیگر بوجود آید که در نتیجه پدیده‌هایی بوجود آمد که عده‌ای علیه ایران بکار گرفتند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: امروز با ناامنی‌هایی که در داخل کشور درست می‌کنند، هدفشان این است که نگذارند سرمایه خارجی وارد شود یا منجر به فرار سرمایه داخلی شوند که واقعیت آن است که امروز بار دیگر تفکر جهادی می‌خواهیم.

رضایی می‌گوید: دشمنان وقتی سرود فرمانده و اربعین را دیدند، نگرانند که جوانان ایران وارد کانال جهادی شوند. هم اکنون دشمنان ایران وحشت زده هستند که جوانان به دهه ۶۰ برگردند و به مسیر قبل ادامه دهند.