درمان بیماران با اسباب بازی در انیمیشن «لوپتو»

توجه به انیمیشن در ماه‌های اخیر افزایش یافته است، به طوری که پس از موفقیت انیمیشن «پسر دلفینی» در اکران داخلی و خارجی، شورای صنفی نمایش تصمیم به اکران انیمیشنی دیگر گرفته است.

از این رو انیمیشن « لوپتو » به تهیه‌کنندگی محمدحسین صادقی و کارگردانی عباس عسکری از چهارشنبه ۱۱ آبان در سینماهای سراسر کشور اکران عمومی خود را آغاز کرده است.

لوپتو

محمد حسین صادقی تهیه کننده انیمیشن طنز و کمدی لوپتو گفت: تولید انیمیشن لوپتو از تابستان سال ۱۳۹۵ شروع شد که ما در استدیوی انیمیشن فراسوی ابعاد کرمان در سال ۱۳۹۴ تصمیم به ساخت  پروژه سینمایی گرفتیم. پس از بررسی طرح‌های مختلف و داستان‌هایی که داشتیم در نهایت داستان لوپتو را انتخاب کردیم.

او افزود: فیلم نامه کار انیمیشن لوپتو در تابستان ۱۳۹۵ آماده شد و ما از همان زمان تولید پروژه را آغاز کردیم. تولید انیمیشن لوپتو تا زمستان ۹۸ طول کشید، یعنی  پروژه به مدت ۳۰ ماه به طول انجامید و در این مدت تقریبا ۵۰ نفر از بچه‌های کرمان در تولید این انیمیشن کمک کردند.

این تهیه کننده بیان کرد: همچنین قرار بود انیمیشن لوپتو در نوروز ۱۳۹۹ در سینماها اکران شود ولی با شروع کرونا و تعطیلی سینماها اکران به تعویق افتاد. اما درحال حاضر شرایط فراهم شد و اکران اتفاق افتاد.

درمان بیماران با اسباب بازی در انیمیشن «لوپتو»

داستان انیمیشن لوپتو 

محمد حسین صادقی گفت: لوپتو یک انیمیشن طنز و موزیکال با فضای عمدتا کمدی است. این انیمیشن داستان یک آسایشگاهی است که مدیر این آسایشگاه به نام آقای کمالی بیماران خود را با ساخت اسباب بازی درمان می‌کند. یعنی روش درمان بیماران با ساخت اسباب بازی است و چون اسباب بازی‌های خاصی را تولید می‌کنند که این اسباب بازی‌ها بین مردم محبوب هستند.

وی افزود: اسم برند این اسباب بازی ها لوپتو است که دلیل نامگذاری انیمیشن هم همین است. داستان فیلم درباره مشکلاتی است که درباره اسباب بازی‌ها پیش می‌آید که علی پسر آقای کمالی سعی می‌کند مشکلات آسایشگاه و کارگاه اسباب بازی پدرش را حل کند.

انتخاب اسم لوپتو

صادقی در مورد کلمه لوپتو گفت: لوپتو در واقع کلمه‌ای در گویش کرمانی به معنی اسباب بازی است. در گذشته‌ها مادرها با وسایلی که در دسترسشان بود برای کودکان خود اسباب بازی می‌ساختند. این اسباب بازی‌ها عموما عروسک‌هایی از جنس پارچه بود که اسم این عروسک‌های دست ساز لوپتو نام داشت.

این تهیه کننده اظهار کرد: همچنین چون ساخت اسباب بازی در فیلم ما موضوع محوری است ما اسم لوپتو را برای این فیلم انتخاب کردیم و امیدوار هستیم کلمه لوپتو زنده شود و در جامعه و گفت‌وگوها از این کلمه استفاده شود.