واکنش متفاوت والیبالیست ژاپنی به اسم خاص ایرانی‌اش

کیهان تاکاهاشی، ستاره ایرانی – ژاپنی تیم ملی والیبال ژاپن با این تیم به مدال برنز لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ رسید و در بازی‌های آسیایی هانگژو هم شرکت کرد. او با تیم ملی ژاپن، رویای کسب مدال المپیک ۲۰۲۴ پاریس را دارد.

«کیهان» تاکاهاشی که در سال ۲۰۰۳ از پدری ایرانی و مادری ژاپنی به دنیا آمده در مورد اسمش می‌گوید: با اطمینان کامل می‌توانم بگویم که اسم شگفت‌انگیزی دارم که نشان‌دهنده شخصیت من است.

ملی‌پوش ایرانی – ژاپنی تیم ملی ژاپن ادامه داد: وقتی بچه بودم اصلا از اسمم خوشم نمی‌آمد. مردم به خاطر دورگه بودن به من نگاه متفاوتی داشتند و فکر می‌کردند که اسم من عجیب است.

 
 

کیهان تاکاهاشی گفت: حس بدی که به اسمم داشتم تا زمانی که به دبیرستان رفتم و مقابل یکی از تیم‌های قدرتمند بازی کردیم، ادامه داشت. قد بلند من در این بازی به یک سلاح قدرتمند تبدیل شد و بازیکنان حریف قادر به مهار سرویس‌ها و اسپک‌های من نبودند.

او اضافه کرد: آرزوی من این است که با پرچم ژاپن در مسابقات بین‌المللی حاضر شوم و برای پیروزی، خوشحالی کنم. دلیل انتخاب نام کیهان برای من از طرف پدر و مادرم نیز همین بوده است. حضور در تیم ملی، پایان کار نیست و من منتظر هستم تا با دیدن بازیکنان بزرگ تیم ملی ژاپن از آن‌ها نکات جدید بیاموزم.

واکنش متفاوت والیبالیست ژاپنی به اسم خاص ایرانی‌اش

 

سرمربی تیم ملی والیبال ایران از آمریکا می‌آید؟

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در آستانه پایان دوران ریاستش بر این فدراسیون و به‌دنبال ناکامی‌های اخیر تیم ملی به‌ شدت در جست‌ و جوی یک مربی سطح‌ بالا و تمام‌ وقت خارجی است.

آندره‌آ آناستازی مربی سرشناس ایتالیایی که همیشه نامش به‌ عنوان کاندیدای سرمربیگری ایران مطرح بوده از لیست داورزنی حذف شده است و گفت و گو با ویتال هینن بلژیکی نیز که علاقه زیادی به تیم ملی ایران دارد، ادامه پیدا نکرد.

همچنین بعید به‌نظر می‌رسد خاویر وبر مربی آرژانتینی که در زمان حاضر در کادر فنی تیم ملی آمریکا حضور دارد، قید زندگی در کالیفرنیا و حضور در المپیک ۲۰۲۴ با تیم ملی آمریکا را بزند و به ایران بیاید.

مذاکرات فدراسیون والیبال با ولادیمیر آلکنو نیز به پایان رسیده است. طرف ایرانی، شرایط خود را برای سرمربی پیشین تیم‌های ملی روسیه و ایران ارسال کرده و در انتظار پاسخ اوست.

در این بین جانلورنزو بلنجینی سرمربی پیشین تیم ملی والیبال ایتالیا ظاهراً گزینه مورد علاقه داورزنی است که برای دادن پاسخ نهایی، یک هفته فرصت خواسته است.

براساس این گزارش، محمدرضا داورزنی در روز‌های آتی جلسه آن‌لاینی هم با رنان دال‌زوتو سرمربی پیشین تیم ملی برزیل خواهد داشت. دال‌زوتو پس از کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس از سمت خود استعفا کرد.