دوئل بزرگ پیام نیازمند و علیرضا بیرانوند؛ کدامیک پیروز می شوند؟

  سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران در حساس‌ترین مصاف هفته دهم لیگ برتر باید امروز (یکشنبه) از ساعت 16:30 در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف هم بروند که این مسابقه در کنار حساسیت‌های جدولی، جذابیت‌های مضاعفی هم دارد. یکی از دوئل‌های جذابی که در مسابقه امروز شکل خواهد گرفت، نبرد پیام نیازمند و علیرضا بیرانوند در خط دروازه دو تیم است که مطمئنا درخشش این دو دروازه‌بان باتجربه می‌تواند به جذابیت‌های نبرد سپاهان و پرسپولیس بیفزاید.

نیازمند و بیرانوند یک روز قبل از اعلام فهرست تیم ملی برای فیفادی ماه نوامبر باید با یکدیگر رقابت کنند؛ آن‌هم در حالی‌که احتمالاً هر دو دروازه‌بان از سوی امیر قلعه‌نویی به اردوی ملی فراخوانده می‌شوند و شانس بازی در مقابل تیم‌های ملی هنگ‌کنگ و ازبکستان را خواهند داشت. در هفته‌های گذشته این 2 دروازه‌بان متزلزل نشان داده‌اند و در ثبت کلین‌شیت ناموفق بوده‌اند و امیدوارند که بتوانند در بازی امروز جبران‌مافات کنند. در لیگ بیست‌وسوم، بیرانوند در 8 مسابقه توانسته 5 کلین‌شیت کند و نیازمند هم 2 بار دروازه سپاهان را در طول 7 مسابقه برگزار شده بسته نگه داشته است.

تقابل بهترین خط حمله با برترین خط دفاع

شاگردان ژوزه مورایس و یحیی گل‌محمدی در حالی امروز برابر هم به میدان خواهند رفت که این دوئل، تقابل بهترین خط آتش لیگ بیست‌وسوم مقابل بهترین خط دفاعی این فصل از رقابت‌های لیگ برتر است. سپاهانی‌ها در طول 7 مسابقه، آمار 16 گل زده را از خود به جای گذاشته‌اند و تنها تیم لیگ بیست‌وسوم هستند که در تمامی رقابت‌های این فصل موفق به گلزنی شده است. در نقطه مقابل، سرخ‌پوشان پایتخت تنها 4 بار در طول 8 مسابقه دروازه‌شان باز شده تا یکی از جذابیت‌های دوئل امروز، نبرد بهترین خط حمله فصل با برترین خط دفاع باشد.

نیازمند در سودای تمدید رکورد رویایی

پیام نیازمند شاید فصل پرنوسانی را داشته اما نشان داده در تقابل‌های با پرسپولیس همیشه جزو چهره‌های موفق بوده و آمار و ارقام جالب‌توجهی را در تاریخ لیگ برتر از خود به جای گذاشته است. او هر چند فصل گذشته در جام حذفی 4 بار برابر سرخ‌پوشان تسلیم شد اما در لیگ برتر، نیازمند در طول 8 مسابقه تنها 2 بار دروازه‌اش باز شده و توانسته 6 بار کلین‌شیت کند که نگاهی به آمار و ارقام نشان می‌دهد که نیازمند در لیگ برتر، بعد از جدال‌های رودررو با نفت مسجدسلیمان، بیشترین کلین‌شیت خود را در نبرد با پرسپولیس به‌ثبت رسانده است و امروز به دنبال هفتمین کلین‌شیت خود برابر سرخ‌پوشان پایتخت است.

بیرانوند و رویای جبران‌مافات!

علیرضا بیرانوند یکی از برترین دروازه‌بانان لیگ برتر محسوب می‌شود اما او در نبرد با سپاهان هیچ‌گاه چهره موفقی نبوده است. در تاریخ لیگ برتر، بیرانوند در 14 مسابقه برابر سپاهان به میدان رفته که تنها 4 بار توانسته کلین‌شیت کند و 13 بار دروازه او باز شده است. در واقع به روایت دقیق‌تر باید گفت که دروازه‌بان پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر مقابل هیچ تیمی بیشتر از سپاهان و ذوب‌آهن (هر کدام 13 گل) دریافت نکرده است که دروازه‌بان پرسپولیس امیدوار است در جدال امروز بتواند جبران‌مافات کند و پنجمین کلین‌شیت خود برابر طلایی‌پوشان اصفهانی را به‌ثبت برساند.