درباره ناجی جدید نکونام؛ از سکونشینی تا گلزنی استقلال

 جواد نکونام در فصل نقل‌وانتقالات تابستانی نام چند مدافع را به مدیران باشگاه استقلال اعلام کرد ولی مشکلات مالی این باشگاه مانع از جذب آن‌ها شد. عارف آقاسی، سامان فلاح، آرمین سهرابیان و یک مدافع خارجی از جمله گزینه‌های سرمربی استقلال بودند ولی در آن زمان تنها سهرابیان به جمع آبی‌پوشان اضافه شد. نکونام باتوجه به جدایی رافائل سیلوا و عارف غلامی، در نهایت تصمیم گرفت ایمان سلیمی را از مس رفسنجان به‌خدمت بگیرد. ایمان سلیمی که سابقه حضور در تراکتور را در کارنامه دارد، زمانی یکی از مدافعان خوب لیگ برتر بود ولی حضور در فوتبال اسلواکی و چند مصدومیت شرایط را برای او تغییر داد. با این وجود او از زمان حضور در استقلال تا حدی توانسته به فرم قبلی برگردد.

 چالش تازه‌ وارد استقلال!

ایمان سلیمی با پارس‌جنوبی جم به لیگ برتر معرفی شد و با عملکرد موفق در این تیم به تراکتور پیوست. حضور در تبریز بهترین روزهای فوتبالی سلیمی بود و او در جمع تی‌تی‌ها تبدیل به یکی از بهترین مدافعان لیگ برتر شد. اوج درخشش سلیمی در لیگ نوزدهم بود که با تراکتور به عنوان قهرمانی جام حذفی رسید و حتی از پرسپولیس هم پیشنهاد داشت. با این وجود او ترجیح داد پیشنهاد پرسپولیس را رد کند و پس از فسخ با تراکتور راهی اروپا شود.سلیمی در ابتدا پیشنهاداتی از لیگ‌های یونان و پرتغال داشت ولی به دلیل تاخیر در پرواز و مشکلات کرونا این پیشنهادات را از دست داد و در شرایطی که پیشنهاد پرسپولیس هنوز روی میز بود، ترجیح داد راهی تیم سه‌رد اسلواکی شود. حضور در اسلواکی برای این مدافع موفقیت‌آمیز نبود و او پس از یک فصل ناموفق و انجام تنها 7 بازی از سه‌رد جدا شد.

فروش ویژه سرورهای اختصاصی ایران با پشتیبانی اختصاصی | دیتاسنتر صفرویک

اتفاق تلخ در بازگشت به ایران

سلیمی پس از یک فصل حضور ناموفق در اروپا ترجیح داد به فوتبال ایران برگردد و پیراهن گل‌گهر را به تن کند. با این حال او در آستانه شروع لیگ بیست‌ویکم از ناحیه رباط صلیبی دچار مصدومیت شد و کل فصل را از دست داد.سلیمی در ادامه و بدون انجام حتی یک بازی برای گل‌گهر، راهی دیگر تیم استان کرمان یعنی مس رفسنجان شد. او فصل گذشته 15 بازی برای مس انجام داد که در 9 بازی فیکس بود. مس در 7 بازی از 9 بازی که سلیمی فیکس بود، کلین‌شیت کرد و مدافع سابق تراکتور تا حدی توانست به فرم قبلی خود برگردد.

ابتدای فصل و با نظر جواد نکونام ایمان سلیمی به استقلال پیوست تا با چند سال تاخیر حضور در یکی از تیم‌های پرطرفدار پایتخت را تجربه کند. او در بازی با سپاهان برای اولین‌بار در ترکیب اصلی استقلال قرار گرفت ولی مرتکب خطای پنالتی شد تا خاطره تلخی از این بازی برای او باقی بماند.با توجه به مصدومیت آرمین سهرابیان، در بازی‌های بعدی هم فرصت بازی به سلیمی رسید اما او در بازی با هوادار هم بدشانس بود و با یک گل به‌خودی دروازه استقلال را باز کرد. او پس از نیمکت‌نشینی مقابل آلومینیوم اراک، در بازی با شمس‌آذر و تراکتور دوباره فیکس شد و مقابل تیم سابقش یک گل حساس را به‌ثمر رساند تا اتفاقات تلخ هفته‌های قبل را به دست فراموشی بسپارد.در حال حاضر و باتوجه اعتقاد نکونام به استفاده از سیستم 2-5-3 و مصدومیت طولانی‌مدت محمدحسین مرادمند، سلیمی در بازی‌های آینده استقلال هم شانس حضور در ترکیب اصلی را دارد تا بتواند درخشش مقابل تراکتور را تکرار کند. 

درباره ناجی جدید نکونام؛ از سکونشینی تا گلزنی استقلال