دبل هت تریک امباپه غوغا کرد

  فرانسه در چارجوب مسابقات انتخابی یورو 2024 ، شنبه شب به مصاف جبل‌الطارق به‌عنوان ضعیف‌ترین تیم گروه رفت که نتیجه این رویارویی، وارد شدن 14 گل به دروازه همسایگان تنگه بود.

فرانسه که پیش‌تر صعودش را به دور نهایی مسابقات قطعی کرده بود در این دیدار هم دروازه‌اش را بسته نگه داشت تا طلسم عدم گلزنی‌های جبل‌الطارق در این مسابقات پا بر جا باقی بماند و از طرفی شاگردان دشان سنگین‌ترین شکست جبل‌الطارق را در این دوره مسابقات به صخره‌نشینان تحمیل کردند.

اهالی جبل‌الطارق پیش‌تر با 5 گل مغلوب یونان شده بودند و چنین نتیجه‌ای، سنگین‌ترین شکستشان در این دوره مسابقات بود اما یاران کیلیان امباپه این تعداد گل را تنها تا پایان دقیقه 34 وارد دروازه جبل‌الطارق کردند. نیمه نخست برای آبی‌ها، آبستن 7 گل زده بود و در نیمه دوم هم همین تعداد توپ از خط دروازه حریف گذشت.

کیلیان امباپه در این دیدار، ابتدا دقیقه 30 پایش به گلزنی باز شد و سپس در دقایق 74 و 82 آمارش را بهبود بخشید اما پیش از آنکه 2 گل دیگر را وارد دروازه کند، با ارسال 3 پاس گل برای کینگزلی کومان، یوسوف فوفانا و یوناتان کلاوس در ارسال پاس گل هم هت‌تریک کرد تا دبل هت‌تریک به نامش ثبت شود.

امباپه در این دیدار با به ثمر رساندن 3 گل در ترکیب خروس‌ها حالا تنها تیری آنری و اولیویه ژیرو را بالاتر از خود در جدول برترین گلزنان می‌بیند و بخت با آقای گل تاریخ فرانسه هم یار بود که در این دیدار به صلاحدید دشان وارد میدان شد تا سهمی در جشنوره گل قهرمان سابق اروپا ایفا کند.

ژیرو که از دقیقه 67 وارد میدان شده بود، دقایق 89 و 90 دروازه حریف را باز کرد تا دومین دوگله دوران حرفه‌ای خود در ترکیب تیم ملی را به‌عنوان یار تعویضی تجربه کند. پیش‌تر او مقابل بلغارستان موفق به انجام این مهم شده بود. در تاریخ فرانسه، تنها داوید ترزگه چنین رکوردی را در اختیار خود داشت. ترزگه در سال‌های 2000، 2001 و 2006 موفق به ثبت 2 گله به‌عنوان یار تعویضی شده بود و ژیرو دومین بازیکن تاریخ فوتبال این کشور است که بیش از یک بار این شانس را پیدا کرده است.

رئال بیانیه رسمی داد: قطعا امباپه را نمی‌خریم!