آرامستان جدید پایتخت امسال به بهره‌برداری می‌رسد

با توجه به اتمام ظرفیت دفن اموات در بهشت زهرا(س) ، مدیریت شهری در این دوره تصمیم گرفته است که مکان‌های جدید را تحت عنوان آرامستان‌های پایتخت راه‌اندازی کند. برهمین اساس مطالعاتی در این زمینه با همکاری کارشناسان انجام شده است و قرار است امسال نخستین آرامستان جدید پایتخت راه‌اندازی است.

محمدجواد تاجیک؛ مدیرعامل سازمان بهشت‌ زهرا(س) نیز در این باره از افتتاح یک آرامستان جدید در تهران خبر داد و گفت: مطالعات لازم در این بخش انجام شده است.

وی درباره جانمایی جدید آرامستان پایتخت افزود: به کمک شهردار و شورا نقطه‌یابی و تملک و ایجاد آرامستان‌های جدید در دستور کار قرار گرفته و حداقل سال جاری یک آرامستان ایجاد می‌شود که در مجموع در چهار نقطه در تهران قرار است آرامستان‌های جدید احداث شود که شامل جنوب شرق، شمال شرق، شمال غرب و جنوب غرب است.

آرامستان جدید پایتخت امسال به بهره‌برداری می‌رسد

تاجیک اضافه کرد: در حال حاضر جانمایی برای احداث آرامستان‌های جدید در دستور کار قرار گرفته است و تملک محل‌های جدید انجام شده است.

وی با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا این دوره از مدیریت شهری موضوع احداث آرامستان‌های جدید تعیین تکلیف خواهد شد، گفت: نخستین آرامستان در سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

تاجیک خاطرنشان کرد: ظرفیت دفن اموات در بهشت زهرا(س) نیز با دفن روزانه تا 3 سال آینده به اتمام می‌رسد.

حسین نظری؛ معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز چندی پیش درباره احداث آرامستان جدید در پایتخت و محل آن تصریح کرد: یکی از نقاط در نظر گرفته‌شده برای این موضوع اطراف کوه بی‌بی شهربانو است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه احداث آرامستان‌های جدید یک کار اساسی و چندجانبه است، گفت: این کار صرفاً در اختیار شهرداری تهران نیست و نیاز به همراهی و مشارکت بخش‌های مختلف دارد.

وی در ارتباط با احداث آرامستان‌های جدید در چند پهنه و نقطه در پایتخت خاطرنشان کرد: در این ارتباط چند نقطه و پهنه مورد کار کارشناسی و مطالعاتی قرار دارد و نیاز به هماهنگی با نهادهای بالادستی و دستگاه‌های مختلف دارد.

در هر صورت تا پایان سال 1403 از چند پهنه مدنظر شهرداری تهران، یک پهنه به عنوان فاز اول آرامستان جدید پایتخت رونمایی خواهد شد.