آغاز نام‌نویسی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در رشته‌‌های «حفظ قرآن کریم»، «ترجمه مفاهیم قرآن»، «معارف اهل‌بیت(ع)» و «انس با قرآن» برگزار می‌شود.

در این آزمون‌ رشته‌هایی همچون «حفظ قرآن کریم» شامل حفظ جزء 30، جزء اول، دو جزء اول، 3، 5، 10، 15، 20 و 30 جزء قرآن، «مفاهیم و تدبر در قرآن» شامل تدبر در قرآن و مفاهیم قرآن و همچنین «نهج‌البلاغه» شامل سؤالات آزمون مهر 1393، اردیبهشت 1394 و آبان 1394 تدارک دیده شده است.

نام‌نویسی آزمون واحد حفظ و مفاهیم قرآن کریم که امسال به صورت مشترک با همکاری مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، معاونت قرآن و عترت ارشاد و معاونت نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود، از دقایقی قبل آغاز شد.

هدف از برگزاری آزمون واحد قرآنی، تقویت وحدت و انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان‌ها و نهادهای قرآنی،  استاندارد سازی و جهت‌دهی آموزش‌های قرآن و عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور و به روزرسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآن کشور در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت عنوان شده است.

این دوره از آزمون‌ها برای گروه‌های مختلف در همه سنین آزاد است و البته امسال به دلیل همکاری چند نهاد برای ایجاد هماهنگی بیشتر در برگزاری آزمون و جلوگیری از موازی‌کاری، متقاضیان از گروه‌های «قرآن‌آموز»، «مدیر مؤسسه قرآن و عترت» و «مربی قرآنی بقاع و امامزادگان» در این آزمون شرکت می‌کنند.

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به سه شیوه کتبی، شفاهی و الکترونیکی صورت می‌گیرد و علاقه‌مندان از امروز 18 آذرماه تا 20 دی‌ماه می‌توانند اقدام به ثبت‌نام کنند.

پس از پایان زمان ثبت‌نام، کارت ورود به جلسه از اول بهمن‌ماه تا نهم اسفند صادر می‌شود و آزمون کتبی تمامی رشته‌ها پنج‌شنبه 10 اسفندماه به صورت همز‌مان برپا خواهد شد. پس از آن نیز آزمون الکترونیکی درک معنا و تدبر در قرآن شنبه 12 اسفندماه از ساعت 8 صبح تا 20 برگزار می‌شود.

آزمون شفاهی حفظ قرآن ویژه دانش‌آموزان و بزرگسالان (ویژه حافظان قرآن) نیز 12 تا 17 اسفندماه در مراکز آزمون برپا می‌شود.