۳۰۰ پروژه عمرانی در سطح بقاع استان گیلان انجام می‌شود

حجت الاسلام ولی عادلی عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی طرح توسعه آستان آستان امامزاده سیدمحمد یمانی گلسفید لنگرود، با اشاره به بیش از یک هزار امامزاده در گیلان، اظهار داشت: حدود 300 پروژه عمرانی در سطح بقاع استان گیلان در حال انجام است که با توجه به حجم گسترده این پروژه‌ها، درآمد بقاع متبرکه کفاف هزینه‌های عمرانی را نمی‌دهد.

وی گفت: اگر پشتکار هیئت امناء و خیران و مردم نباشد ممکن است مشکلاتی به‌وجود آید و زمان بهره‌برداری از پروژه‌ها تنها با اتکا به درآمد بقاع، به چند سال افزایش یابد چرا که کمک‌های مالی اوقاف کفاف گستردگی و حجم بالای پروژه‌های عمرانی در سطح استان گیلان را ندارد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان با اشاره به درآمد 15 میلیونی امام‌زاده سیدمحمد یمانی گلسفید در سال اظهار کرد: مساحت بنای فعلی 90 مترمربع است که در سرح توسعه به 168 مترمربع افزایش می‌یابد.

حجت الاسلام عادلی هزینه تقریبی برای اتمام کار این پروژه عمرانی را 450 میلیون تومان اعلام و تأکید کرد: اعتقاد داریم هرجا که مسجد و بقعه‌ای بنا یا ترمیم می‌شود به‌دلیل حضور فعال مردم و خیران است، اوقاف تنها اقدامات اداری و فنی مهندسی را انجام می‌دهد.

حجت الاسلام عادلی با بیان اینکه هیئت امنا به جد پای کار باشند و فقط به مبالغ اوقاف اکتفا نکنند، افزود: به برکت وجود امام‌زادگان مردم گیلان و ایران به مکتب شیعه و اسلام روی آوردند و امروز در جوار امام‌زاگان به آرامش رسیده‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان تأکید کرد: خیران همواره در کارهای فرهنگی پیشتاز هستند و امیدواریم با حضور خیران شاهد پیشرفت سریع‌تر و بهتر در انجام پروژه‌های عمرانی در سطح بقاع باشیم.