کارگران چوکا در انتظار خورشید تابان رییس جمهور

صبح امروز کارگران شرکت چوکا جهت پیگیری حقوق معوقه و مطالبات خود در دفتر مدیر عامل چوکا تجمع نمودند.

این کارگران که از سال گذشته به دلیل عدم دریافت به موقع حقوق خود و مطالبات گذشته با مشکلاتی مواجه بوده اند و بارها اقدام به تجمع و تحصن نموده اند اما هر بار با دادن وعده و وعید و یا با تزریق مسکنی در برابر اجحاف ها سکوت کرده اند تا شاید گذر زمان مشکلات این کارخانه را حل کند.

با این وجود و با گذشت یک سال و پشت سر گذاشتن بحران تعطیلی کارخانه، هنوز هم گارگران  این کارخانه از عدم پرداخت حداقل حقوق معوقه‌ی خود رنج می برند و هم اکنون نیز حقوق ماه گذشته خود را دریافت ننموده اند.

شنیده ها حاکی از آن است که با صدور حکم قضایی، طلبکاران و پیمانکاران اقدام به مصادره اموال چوکا نموده اند و ویلاها و حتی ماشین محمدرضا وزوایی مدیر عامل کارخانه را طی روزهای گذشته بابت بدهی های خود مصادره نموده اند.

از دیگر شنیده ها این  است که از یکشنبه آینده، وعده های غذایی کارگران نیز به علت شرایط بد کارخانه قطع خواهد شد.

از گذشته نیز این کارخانه دارای مشکلاتی همچون عدم پرداخت حق بیمه های کارگران، عدم پرداخت حقوق و عدم تمدید کارگران قراردادی بوده است.

حال با از گذشت نیمه‌ی عمر دولت تدبیر و امید، همان کور سوی امیدی هم که در دل کارگران بود به نا امیدی تبدیل شده استو

متأسفانه، دولت یازدهم برخلاف شعارهای خود مبنی بر اشتغال زایی و مبارزه با فقر با کم تدبیرهای خود مشاغل موجود را نیز در آستانه نابودی قرار داده است. عمر دولت یازدهم از نیمه هم گذشت و هنوز دولت تدبیر و امید به جای تکیه بر توان داخلی، با تمرکز بر سیاست خارجی و برجام نافرجام به دست آمریکا و سایر کشورهای بیگانه چشم دوخته است که ثمره ی آن در منطقه‌ی تالش و رضوانشهر وضعیت معلق دو کارخانه‌ی صنایع چوب اسالم و چوکاست.

جناب رئیس جمهور! به جای اینکه به دنبال ارتباط با کشورهای بیگانه و دشمن باشید فکری به حال کارگران کنید که حداقل نزد خانوداه خود شرمنده نشوند!!!

شرمندگی بد دردی است، زمانیکه پدر خانواده علی رغم اینکه با تمام قوا کار می کند حتی پول نان سفره خود را نداشته باشد و به خاطر تجمع برای روشن شدن وضعیت کار و حقوق خود، اخراج می شود .

به قول حضرت امام (ره) مردم ولی نعمت های ما هستند.

بیایید مردانه در سالی که مزین شده است به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، فکری به حال چرخه‌ی اقتصادی مملکت خویش کنید.