عدم تحویل واحدهای مسکن مهر رشت توسط پیمانکاران و سرگردانی مردم

یکی از پروژه های بزرگ شهرستان رشت مسکن مهر می باشد، که از زمان دولت پیشین تا هم اکنون تکمیل این پروژه ادامه دارد.

یکی از صدها مشکل مسکن مهر رشت علاوه بر کامل نبودن زیرساخت های شهری و…، عدم تحویل به موقع واحد های مسکن مهر به متقاضیانی است که با تکمیل پول خود منتظر تحویل واحد مسکونی می باشند. نکته قابل توجه این است که در تمامی این قراداد ها که ما بین متقاضی و شرکت پیمانکار منعقد می شود زمان تحویل نهایی ذکر شده است و گفته شده در صورت عدم تحویل به موقع پیمانکار موظف به پرداخت خسارت می باشد.

اما متاسفانه نه تنها این بند از قرارداد اجرا نمی شود و پیمانکاران با تاخیر یکساله و حتی دو ساله واحدهای مسکونی را به متقاضیان تحویل می دهند بلکه شاهد آن هستیم که پیمانکاران مسکن مهر رشت گاه با قلدری خواهان افزایش قیمت های واحد مسکن های مهر بیش از آن چیزی که در قرارداد ذکر شده است را دارند و در صورت رد درخواست این افزایش قیمت، تهدید به عدم واگذاری و حتی فسخ یکجانبه می نمایند!

سوالی که در اینجا مطرح است این است که مسکن شهرسازی گیلان به عنوان مسئول اصلی این پروژه آیا خواهان رسیدن حق به متقاضیان مسکن مهر می باشد یا اینکه در مقابل هرگونه سرکشی پیمانکاران سکوت می کند و دست پیمانکار را برای هرگونه بی قانونی باز می گذارد!

به چه علت مسکن شهرسازی گیلان اینطور در مقابل خواسته های نا به جا بعضی پیمانکاران مسکن مهر رشت سر خم می کند؟

خبرنگار پیک دانشجو با یکی از متقاضیان مسکن مهر رشت به گفتگو پرداخت است، این شهروند رشتی با ابراز نارضایتی خود از مسکن مهر رشت افزود: طبق قرارداد شرکت گیل صلب یکی از پیمانکاران مسکن مهر رشت موظف به تکمیل واحد مسکونی در شهریور سال ۹۴ بود ولی نه تنها واحد مسکونی را تا اکنون تحویل نداده است بلکه با افزایش یک میلیون و خورده ایی ما را ملزم به پرداخت این مبلغ کردند.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه مبلغ مورد درخواست این پیمانکار واریز شده است ولی تا اکنون واحد ما را تحویل نداده اند و هنگامی که به مسکن شهرسازی گیلان مراجعه می کنیم جواب مناسبی به ما نمی دهند!

این شهروند اضافه کرد: با توجه به اینکه واحد مسکونی این شرکت آماده ی تحویل می باشد ولی پیمانکار این شرکت با بهانه های واهی حاضر به تحویل آن به متقاضیانی که منتظر خانه های خود هستند نمی شود. جالب این است که مسکن شهرسازی گیلان هیچگونه دخالتی نمی کند.

وی با ابراز نارضایتی از عملکرد اداره کل شهرسازی گیلان گفت: به چه علت باید مسکن شهرسازی گیلان در مقابل گردن کلفتی این پیمانکاران سکوت کند! و خانواده های بسیاری که چشم انتظار به اتمام رسیدن تکمیل خانه خود هستند، در دولت تدبیر و امید نا امید شوند!

وی در پایان افزود: از جناب خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خواهشمندیم با رسیدگی مناسب و قاطع خود حامی حقوق مردمی شود که چشم انتظار خانه های خود هستند.