ماجرای پل دوله ملال چیست؟

به نقل از  پایگاه خبری تحلیلی ماسال، در پی اعتراضات مردمی در خصوص نحوه احداث پل روستای دوله ملال ماسال، بازرسین استانداری در محل پروژه حاضر شدند.

پل دوله ملال که در گذشته بر اساس نقشه‌های تهیه شده با دهنه‌ی ۶٫۵ متر و ارتفاع ۷ متر و عرض ۴ متری طراحی شده بود در حال حاضر با دهنه‌ی تقریبی ۳٫۵ و ارتفاع ۴ متری در حال احداث است.  این پل بر روی جاده‌ی ۱۵متری بنا نهاده شده است.

در این خصوص تنی چند از اهالی دوله ملال ضمن اعتراض به نحوه ساخت پل، از مراجع بالاتر پیگیر موضوع شدند.

یکی از شهروندان ماسالی که در رابطه با کاهش ابعاد پل پیگیری های جدی داشته است در گفتگو با خبرنگار ماسال نیوز گفت: سوال ما این بود که چطور جاده ۱۵ متری است ولی پل با دهنه‌ی ۳ متری می سازند. آن هم در شرایطی که بر اساس نقشه استانداری که از قبل طراحی شده بود دهنه می بایست ۶٫۵ متر باشد. اعتراضات و مراجعات مکرر ما به بخشداری در خصوص نحوه اجرای پروژه پل به جایی نرسید در نتیجه از مراجع بالاتر پیگیر کار شدیم. در نهایت از حراست استانداری گیلان چند نفر بازرس جهت سرکشی و پیگیری موضوع به ماسال اعزام شدند. در زمان سرکشی بازرسین، از من بعنوان یکی از اهالی درجریان پروژه در خواست کردند که حضور داشته باشم و توضیحاتی بدهم. در ادامه هم جهت تکمیل توضیحات به فرمانداری رفتیم.

وی با اشاره به برخورد بسیار زننده و غیر اخلاقی یکی از مسئولین شهرستان در برخورد با توضیحاتش، گفت: در فرمانداری، بخشدار ماسال ضمن برخورد زننده و اعتراض نسبت به بیان واقعیات توسط من به بازرسین، به ماموران انتظامی فرمانداری دستور داد من‌بعد از ورود من به فرمانداری جلوگیری بعمل آورند.

این شهروند دوله ملالی افزود: من واقعا تعجب می‌کنم. آیا بیان واقعیات و کمک به آبادانی شهر و روستا، آن هم در شرایطی که مقامات مسئول بالادستی خودشان از من درخواست توضیحات داده بودند، جرم است؟ یک مسئول شهرستانی چرا باید چنین برخوردی با ارباب رجوع و مردم داشته باشد؟

گفتنی است در حال حاضر گزارشات مردمی در خصوص روند احداث پل توسط استانداری گیلان در دست رسیدگی است.