60 کیلومتر راه‌آهن قزوین‌ـ‌رشت آماده ریل‌گذاری است

شعبانعلی خاوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت پروژه راه‌آهن قزوین‌ـ رشت اظهار کرد: پیمانکاران خوبی در این پروژه مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه بیش از 94 درصد زیرسازی پروژه راه‌آهن در مسیر مذکور پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: تا کنون بیش از 60 کیلومتر ریل‌گذاری در این مسیر انجام شده و 60 کیلومتر دیگر آماده ریل‌گذاری است.

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان درباره ایجاد ایستگاه‌های مسافری راه‌آهن گفت: مقرر شده تا یک خط مسافری از فلکده رشت و برای انزلی نیز ساختمان بنادر و ایستگاه ترانزیت در نظر گرفته شود و ریل به این مناطق بیاید و محورهایی به این تقاطع متصل می‌شود.

وی ادامه آزاد راه به انزلی را در دست پیگیری دانست و یادآور شد: مسیر پونل به سیاهکل نیز تبدیل به بزرگراه می‌شود.

خاوری با اشاره به اینکه در هفته دولت امسال تعدادی از پروژه‌ها افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: 18.5 کیلومتر از پروژه مهم 22.5 کیلومتری سراوان‌ـ‌سیاهکل آماده شده و زیر بار ترافیک است و در تلاش هستیم تا چهار کیلومتر دیگر را به نتیجه برسانیم.

وی پروژه سراوان‌ـ‌شفت‌ـ‌فومن‌ـرضوانشهر‌ـ انزلی‌ـ‌بازکیاگوراب را از جمله پروژه‌های مهم راه و شهرسازی گیلان عنوان کرد و گفت: اقدام‌های تامین اعتبار دو پروژه از سه پروژه مذکور در سازمان مدیریت در حال انجام است.

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان بهسازی با روش تثبیت 21 کیلومتر در محور توتکاین‌ـ‌بره‌سر رودبار و ادامه پروژه سراوان‌ـ‌سیاهکل به طول چهار کیلومتر را در دست انجام دانست.

وی با بیان اینکه سال گذشته 540 کیلومتر راه روستایی استان آسفالت شد، خاطرنشان کرد: 72 کیلومتر از راه‌های روستایی استان را آسفالت کردیم و در برنامه خود این عدد را به مرز 300 کیلومتر می‌رسانیم.