رشد آفت مگس زیتون زلزله دوم برای رودبار است!

به نقل از زیتون خبر، علیرضا انصاری، در دومین جلسه ستاد مبارزه با آفت مگس زیتون که با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل و معاونت جهاد کشاورزی و نماینده قرارگاه زیستی و کارشناسان در فرمانداری تشکیل شد، اظهار کرد: با رشد آفت مگس زیتون، بازار فرآورده های زیتون  رونق می افتد و معیشت مردم دچار مشکل می شود.

وی با بیان اینکه سرح زیر کشت زیتون رودبار به نسبت مقایسه با کشور کم است، ادامه داد: رودبار بازار عمده فروش محصولات زیتون در کشور به حساب می آید و رسیدن به این پتانسیل زمان برده است و تمام اهتمام مسئولان شهرستان بر این است که این ظرفیت تضعیف نشود.

سرپرست فرمانداری رودبار، هدف از تشکیل این جلسه را هماهنگی های لازم برای برنامه کوتاه مدت وآنی بیان کرد و گفت: بخشداران و شهرداران از آمادگی همه جانبه برای مبارزه با آفت مگس زیتون را برخوردارند.

وی با بیان اینکه مردم رودبار نسبت به  رشد آفت نگران هستند، ابراز داشت: رشد آفت مگس زیتون زلزله دوم برای رودبار است.

انصاری با اشاره به از دست رفتن زمان طلایی برای مقابله با آفت مگس زیتون خاطر نشان کرد: مسئولان جهاد کشاورزی استان باید در اجرای مصوبات تسریع کنند و ۱۵۰ هزار کارت زرد رایگان باید تا امروز بین باغداران توزیع میشد هنوز اقدامی نشده است.

وی در پایان با تاکید بر در دسترس بودن و افزایش مکان های توزیع کارت زرد، اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مردم را بزرگترین عامل در جهت کنترل این آفت عنوان کرد و از ائمه محترم جمعه چهار شهر شهرستان خواست تا از جایگاه ممتاز نماز جمعه برای آگاه سازی مردم از  نحوه مبارزه با آفت و مکان های توزیع کارت زرد استفاده کنند.