دستگیری متهم در رودخانه

شعبانی از دستگیری سارق لوازم خودرو که در تصمیمی عجیب رودخانه را برای فرار انتخاب کرده بود، در این شهرستان خبر داد.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت افزود: در پی اعلام مرکز فوریت پلیسی 110 مبنی بر اعلام نیاز یک شهروند به حضور مامور انتظامی، گشت عملیاتی 110 کلانتری 15 بلافاصله در محل حاضر شد.

وی با بیان اینکه فرد 42 ساله اهل و ساکن رشت با حضور مامور انتظامی به وی اعلام کرد که فردی در حال سرقت لاستیک خودرو بود، گفت: سارق با دیدن من قصد فرار با خودروی پراید شخصی‌اش را داشت که به علت روشن نشدن خودرو به کوچه‌های اطراف گریخت.

این مقام انتظامی شهرستان رشت با تاکید براینکه ماموران پلیس با یقین بر اینکه فرد سارق هنوز از محل سرقت موفق به فرار نشده است، به بررسی محل پرداختند، یادآور شد: با بررسی ماموران انتظامی کلانتری 15، متهم که در کنار یک رودخانه حضور داشت در تصمیمی عجیب برای فرار خود را به داخل  می‌اندازد.

شعبانی با تصریح براینکه مامور انتظامی با شجاعت برای دستگیری فرد متهم، خود را به آب عمیق انداخت، افزود: مامور انتظامی با استفاده از شگردهای پلیسی موفق به دستگیری متهم درون آب این رودخانه شد.

وی با یادآروی اینکه مامور پلیس و متهم در حین دستگیری دچار جراحت شده بودند و برای مداوا به مرکز درمانی منتقل شدند، یادآور شد: سارق با کنترل پلیس در مرکز درمانی در حال درمان است.

سرهنگ شعبانی با تاکید بر اینکه این سارق 33 ساله اهل و ساکن شهر رشت بود، متذکرشد: در بررسی‌های صورت گرفته از سوابق این متهم مشخص شد که فرد مذکور دارای سابقه سرقت خودرو و لوازم خودرو است.

دستگیری سارقان موتورسیکلت با 7 فقره سرقت در لنگرود

سارقان موتورسیکلت با 7 فقره سرقت در شهرستان لنگرود دستگیر شدند.

سرهنگ فرهاد فلاح کریمی گفت: در پی افزایش وقوع  سرقت موتورسیکلت در شهرستان لنگرود، موضوع بهطور ویژه در دستور کار کارآگاهان آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان اینکه با بررسی مدارک و مستندات به‌دست آمده از صحنه‌های سرقت، یک سارق سابقه‌دار 32 ساله در ارتباط این سرقت‌ها شناسایی شد، افزود:کارآگاهان آگاهی با تحقیقات نامحسوس موفق به شناسایی مخفیگاه متهم شده و وی را دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده در تحقیقات پلیس به 7 فقره سرقت موتورسیکلت با همدستی فردی اعتراف کرد، اظهار داشت: همدست32 ساله متهم در شهرستان لنگرود و خریدار23 ساله موتورسیکلت‌های مسروقه در شهرستان رشت شناسایی و با دستگیری وی اموال مسروقه نیز کشف شد.

فلاح کریمی با بیان اینکه متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند، از راکبان موتورسیکلت و رانندگان خودرو خواست، وسایل نقلیه خود را به انواع تجهیزات ایمنی و حفاظتی ضد سرقت مجهز کرده و از پارک موتورسیکلت یا خودرو در نقاط خلوت خودداری کنند.

کشف بیش از 162 هزار نخ سیگارخارجی قاچاق در آستارا

فرمانده انتظامی شهرستان آستارا از کشف بیش از 162 هزار نخ سیگارخارجی قاچاق و 800 ثوب لباس منقوش به طرح‌های نامتعارف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رحیم مهدی زاده گفت: ماموران انتظامی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را در این شهرستان به مدت 3 روز به مرحله اجرا در آوردند.

این مقام انتظامی افزود: ماموران در حین اجرای این طرح 162 هزار و 740 نخ انواع سیگار خارجی قاچاق و  800 ثوب لباس منقوش به طرح‌های غیرمتعارف در این شهرستان کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بیان داشت: در طول اجرای این طرح، 4 متهم 35، 28، 39 و 53 ساله در خصوص توزیع انواع سیگار خارجی قاچاق و لباس‌های نامتعارف دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

مهدی‌زاده اظهار داشت: ماموران راهنمایی و رانندگی در طول اجرای این طرح، 25 دستگاه انواع خودرو را به‌علت عدم پایبندی به قوانین و مقررات راهور و حرکات نمایشی توقیف و روانه پارکینگ کردند.